×
آخرین اخبار

دیده‌بان حقوق بشر در واکنش به اظهارات مجاهد: از دید طالبان آموزش دختران حق مشروع نیست

  • کد نوشته: 83580
  • ۱۴۰۱-۰۱-۲۵
  • 667 بازدید
  • هدر بار مسئول بخش زنان دیده‌بان حقوق بشر در پاسخ به رشته توئیتر ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان که گفته حقوق «مشروع» بشر در افغانستان تامین است، نوشته که از این رو «گمان می‌کنم از دید شما (طالبان) آموزش دختران، حق مشروع محسوب نمی‌شود».

    دیده‌بان حقوق بشر در واکنش به اظهارات مجاهد: از دید طالبان آموزش دختران حق مشروع نیست

    به گزارش دیدگاه نیوز، ۲۰۹ روز از بسته شدن دروازه‌های مدارس متوسطه در افغانستان می‌گذرد. سیاست‌های سخت‌گیرانه طالبان در قبال حق تحصیل ‌‌و کار زنان یکی از مسائل اصلی بوده که از زمان دوباره قدرت‌گیری این گروه انتقاد گسترده جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری را به دنبال داشته‌ است.

    در ادامه انتقادها از محرومیت دختران از تحصیل، ۵۹ عضو پارلمان فرانسه نیز چند روز پیش نامه‌ای را به رئیس جمهور فرانسه فرستادند. در این نامه وضعیت کلی افغانستان پس از تسلط طالبان تشریح شده و در آن از نقض حقوق بشر، محروم ساختن دختران دانش‌آموز از مدارس و محروم کردن زنان از کار، سفر و بیرون رفتن از خانه، از سوی طالبان تذکر داده شده است.

    اعضای پارلمان فرانسه با ذکر موارد بالا از رییس جمهور فرانسه و رئیس پارلمان اروپا خواسته‌اند که عادی‌سازی روابط با طالبان باید به حالت تعلیق درآید و در عین حال فشارهای بیشتری بر طالبان وارد شود. علاوه بر این، از سفرهای آزاد آنان نیز جلوگیری صورت بگیرد. در این نامه آمده است، فشارها بر طالبان تا زمانی ادامه پیدا کند که آنان حقوق بشر به ویژه حقوق زنان را رعایت کرده و در تصمیم‌های‌شان برای اعمال محدودیت‌ها بر مردم تجدید نظر کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *