×
آخرین اخبار

جلسه ستاد کرونا و شورای سلامت شهرستان هندیجان برگزار شد

  • کد نوشته: 68728
  • ۱۴۰۰-۰۵-۱۸
  • 615 بازدید
  • به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز از شهرستان هندیجان در جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان به صورت همزمان به ریاست علی بویری فرماندار هندیجان و با حضور بهنام خضعلی معاون فرماندار شهرستان و دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و حضور بخشداران، فرماندهان، مدیران و سایر اعضاء این ستاد […]

    جلسه ستاد کرونا و شورای سلامت شهرستان هندیجان برگزار شد

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز از شهرستان هندیجان در جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان به صورت همزمان به ریاست علی بویری فرماندار هندیجان و با حضور بهنام خضعلی معاون فرماندار شهرستان و دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و حضور بخشداران، فرماندهان، مدیران و سایر اعضاء این ستاد در سالن جلسات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

    ابتدا علی بویری فرماندار هندیجان با اشاره به گرامیداشت روز خبرنگار گفت: شرایط استانها و شهرستانهای همجوار قرمز و بسیار پرخطر است و عن قریب ممکن است برای هندیجان نیز رخ دهد. هم اکنون مهمترین زمان برای مقابله با کرونا و ممانعت از ایجاد فاجعه در شهرستان است که باید از طریق تمام راههای ممکن و موجود وارد عمل شویم. علاوه بر پای کار آمدن همه دستگاههای شهرستان، مردم نیز میبایست دستورالعملها را رعایت کنن تا با کمترین خسارت از این پیک عبور کنیم.

    وی افزود: در مسیر مقابله با کرونا و رعایت دستورالعملهای بهداشتی با هر دستگاه، اداره، ارگان یا صنفی که با عدم رعایت دستورالعملها سلامت مردم را به خطر اندازد بدون هیچ اغماضی و قاطعانه برخورد قانونی خواهد شد. برای رسیدن به این منظور گشتهای مشترک ادارات جهت بازدیدهای میدانی در سطح شهر با جدیت فعال خواهند شد.

    فرماندار هندیجان درادامه اظهارکرد : تسریع در انجام واکسیناسیون در کنار رعایت دستورالعملها مهمترین راه برون رفت از مشکل کرونا میباشد. میبایست با آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و ترغیب جامعه به انجام واکسیناسیون به این هدف دست پیدا کرد.

    رئیس ستاد کرونای شهرستان عنوان داشت : مدیریت و نظارت بر مراسمات عزاداری محرم با حفظ و پاسداشت ارزشهای مذهبی با قرار گیری در چهارچوب و دستورالعملهای مقابله با کرونا، باید با دقت انجام گیرد. برپایی موکب تنها درصورتی مجاز است که موکب سلامت باشد و فقط ماسک و سایر ملزومات بهداشتی را توزیع کند. اصل عدم تجمع و رعایت فاصله گزاری نیز از دیگر اصول مهم برگزاری مراسمات میباشد.

    در ادامه دکتر رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان نیز صحبتهای خود را اینگونه اظهار داشت : وضعیت بیماری کرونا در شهرستان در شرایط اسفناکی است و در صورت عدم مداخله جدی و عدم توجه مردم به شرایط پرخطر کرونا و ادامه بی تفاوتیها در روزهای آتی باید منتظر فاجعه در هندیجان باشیم.

    وی ادامه داد: در حال حاضر ۶ نفر بیمار کرونا بستری در بیمارستان شهداء هندیجان و چند نفر در بیمارستان های شهرستانهای مجاور هستند. درصد استفاده از ماسک و فاصله گزاری اجتماعی در اماکن عمومی، ادارات، بانکها و مراجعین در حد نامطلوبی قرار دارد، ورودی های شهرستان کنترل نمیشود، مراسمات جشن و عزا بدون محدودیت در شهرستان برگزار میشود، آرامستانها شلوغ بدون رعایت پروتلهای بهداشتی میباشند و با توجه به قدرت سرایت بسیار بالای این ویروس، فاجعه در شهرستان دور از انتظار نیست.

    دکتر رئیسی درادامه بیان داشت: تعداد نزدیک به ۸ هزار دوز واکسن تا روز گذشته در شهرستان تزریق شده است. ۶ درصد از جامعه دو نوبت واکسن و ۲۲ درصد یک نوبت واکسن را تزریق کرده اند. از مردم میخواهیم به شایعات و مطالب غیر موثق و غیر علمی و کذب منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند و برای دریافت واکسن خود حتما مراجعه کنند.

    وی در پایان گفت: بهبود وضعیت لایروبی و آهک پاشی جداول، تعمیرات تاسیسات آبرسانی و شکستگیهای شبکه آب و فاضلاب، بهبود وضعیت کشتارگاه هندیجان، هرس درختان کنوکارپوس و کنترل جمعیت سگهای ولگرد مواردی بود که در جلسه شورای سلامت، مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان از ادارات مربوطه تقاضای پیگیری و اقدام جدی را داشتند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *