×
آخرین اخبار

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:
جامعه نیازمند مهربانی، تعاون و همدلی است

  • کد نوشته: 81171
  • ۱۴۰۰-۱۲-۰۷
  • 249 بازدید
  • لرستان _نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت:جامعه نیازمند مهربانی، تعاون و همدلی است و کمک به همنوعان و نیازمندان امری پسندیده می‌باشد که در روزهای پایانی سال این اقدام ارزشمند باید ترویج شود
    جامعه نیازمند مهربانی، تعاون و همدلی است

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان ،حجت الاسلام و المسلمین سید “احمدرضا شاهرخی” در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی اظهار داشت: فروشندگانی که مایحتاج مردم را در اختیار دارند باید رعایت انصاف را در دستور کار قرار دهند چرا که سوءاستفاده از اضطرار مردم همواره ناپسند می باشد.
    وی ادامه داد: جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، ستاد تنظیم بازار و تعزیرات حکومتی باید وظایف خود در پیشگیری و مبارزه با گرانفروشی را تشدید کند و این مهم در اولویت کاری قرار گیرد چرا که گرانفروشی قدرت خرید مردم را کاهش داده است.
    حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: یکی از اشکالات و نارضایتی مردم از دولت سابق ناتوانی در تنظیم بازار است که ضربه هایی را وارد کرده است و از دولت سیزدهم می‌خواهیم این مشکل را برطرف کند.
    امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیام بعثت پیامبر اکرم (ص) تعلیم و تربیت اسلامی است چرا که آینده جهان و ایران به تعلیم و تربیت صحیح وابسته است و نخستین کانون آن خانواده و آموزش و پرورش می باشد.
    به گفته وی تعلیم و تربیت اسلامی باید در جامعه حاکم شود چرا که موجب پرورش نسلی با ایمان، مسئولیت‌پذیر و دلبسته به ارزش های اسلامی می‌شود.
    وی افزود: مجموعه خانواده و آموزش و پرورش باید برای تربیت نسلی با ایمان، مسئولیت پذیر، دارای اعتماد به نفس، اهل تفکر و اندیشه، علاقمند به کشور و احکام اسلامی، دلبسته به ارزش های اسلامی و سبقت در خدمتگزاری به مردم تلاش کند.
    امام جمعه خرم آباد ادامه داد: معلمان طلایه داران تعلیم و تربیت هستند و بار سنگینی بر دوش دارند و نظام حاکم باید سطحی‌نگری معلمان در حوزه تعلیم و تربیت را گوشزد کرده و دوری کند چرا که معلمین با تلاش خود ماندگار می‌شوند.
    حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: همکاری معلمین و مسئولان، مدیران همچنین اتحادیه های بسیج دانش آموزی و کمیته ستاد نماز جمعه بسیار ارزشمند است و باید بر کیفیت و کمیت آن افزوده شود.
    وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نفی تبعیض، شایسته سالاری، توصیه‌های فراقانونی و عدم تداخل قوای سه‌گانه در کار یکدیگر بر پایه و اساس تربیت اسلامی است که باید در جامعه آموزش داده شود.
    وی با اشاره روز یکشنبه هشتم اسفند ماه سالروز شهادت امام موسی کاظم گفت: این امام همام مظهر جهاد، مبارزه با ظلم و ستم بود و برای برقراری حکومت اسلامی و تبیین اسلام، احکام و معارف اسلامی تلاش کرد و در نهایت برای آخرین بار از سال ۱۷۹ تا سال ۱۸۳ هجری قمری در زندان هارون به شهادت رسید.
    حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی همچنین بر رسیدگی حقوق معوقه کارگران تاکید کرد و خواستار برطرف کردن مشکلات این قشر شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *