×
آخرین اخبار

جامعه به لحاظ روانی آمادگی گرانی بنزین را ندارد

  • کد نوشته: 200698
  • ۱۴۰۳-۰۶-۲۰
  • 25 بازدید
  • یک کارشناس اقتصادی گفت: جامعه به لحاظ روانی آمادگی گرانی بنزین را ندارد.

    جامعه به لحاظ روانی آمادگی گرانی بنزین را ندارد

    مرتضی افقه در گفتگو با خبرفوری اظهار داشت: در شرایط فعلی تصمیم گرانی بنزین اصلا به صلاح نیست زیرا جامعه به لحاظ سیاسی، اقتصادی و روانی در وضعیتی قرار ندارد که گرانی بنزین را بربتابد. رویکرد پزشکیان و عارف که در لفافه از بالا رفتن قیمت بنزین دفاع می‌کنند، اشتباه است.

    این کارشناس اقتصادی گفت: یکی از راه‌هایی که دولت برای رفع مشکل بنزین دارد این است که تحریم‌ها برداشته شوند که با توجه به غفلت دولت سیزدهم در مسیر توافق و همچنین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حداقل تا یکسال دیگر احتمال هر معاهده‌ای در خصوص پرونده هسته‌ای ایران بعید است.

    وی افزود: دولت برای کسری بودجه باید در قدم اول هزینه‌های جاری خودش را پایین بیاورد و اگر باز هم مشکل پابرجا ماند، چاره‌ای جز استقراض از صندوق توسعه ملی باقی نمی‌ماند. بیشترین مصرف بنزین متعلق به خودرو‌ها است و دولت به جای اینکه بنزین را با قیمت بیشتری به مردم عرضه کند، می‌تواند با تولید و حتی اگر لازم شد خرید خودرو‌های برقی مقدمات کاهش ملموس مصرف بنزین در کشور را فراهم کند.

    افقه بیان داشت: با همت شهرداری‌ها در راستای تجهیز سامانه حمل و نقل عمومی شاهد خواهیم بود که مقدار مصرف بنزین به مقدار زیادی با کاهش روبه‌رو شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *