×
آخرین اخبار

تشکل‌های انقلابی در صحنه مقابله با کرونا خوش درخشیدند

  • کد نوشته: 26308
  • ۱۳۹۹-۰۲-۳۰
  • 596 بازدید
  • تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های خوزستان با روحیه انقلابی و دینی در عرصه مبارزه با کرونا مردم در تنها نگذاشتند و در این عرصه با تلاش‌های شبانه روزی آبروی برای دانشگاه شدند. تشکل‌های دانشجویی از ارکان موثر و پیش رو در دانشگاه‌ها هستند. این تشکیلات دانشجویی در روزهای که کرونا دانشگاه را به خاموشی کشانده است، بیکار […]

    تشکل‌های انقلابی در صحنه مقابله با کرونا خوش درخشیدند

    تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های خوزستان با روحیه انقلابی و دینی در عرصه مبارزه با کرونا مردم در تنها نگذاشتند و در این عرصه با تلاش‌های شبانه روزی آبروی برای دانشگاه شدند.
    تشکل‌های دانشجویی از ارکان موثر و پیش رو در دانشگاه‌ها هستند. این تشکیلات دانشجویی در روزهای که کرونا دانشگاه را به خاموشی کشانده است، بیکار ننشسته و یکبار دیگر با روحیه جهادی و انقلابی پای مبارزه با این ویروس منحوس آمدند.

    توزیع بسته‌های غذایی بین محرومین از سوی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه ازاد اسلامی اهواز

    محمد امین احمدی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه ازاد اسلامی اهواز دراین باره در گفت و گو با خبرنگار تسنیم بیان داشت: این روزها هر چند کرونا دانشگاه را به ظاهر تعطیل کرده است و شرایط خاصی را حاکم کرده است با این وجود دانشجویان و تشکلها تعطیلی را به میدان مبارزه و دفاع از مردم تبدیل کردند.

    این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز ادامه داد: ضد عفونی کردن معابر و همچنین فراهم کردن لوازم بهداشتی و پوششی اعم از ( ماسک ،گان، دستکش …) برای عدم شیوع ویروس بخشی از اقدامات تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه بود.

    احمدی به رزمایش مواسات اشاره و گفت: پس از سخنرانی امام خامنه‌ای و تاکید بر رزمایش مواسات و همدلی شوری در جریان انقلابی کشور به وجود آمده که جریان دانشجویی هم با تمام توان پا میدان گذاشته و اقداماتی را اجرایی کردند. توزیع بسته‌های غذایی و اقلام مایحتاج به مردم محروم بخشی دیگر از فعالیت‌های تشکل در دانشگاه بوده است.

    تولید محتوای فرهنگی از طریق فضای مجازی

    وی درباره برنامه های فرهنگی این تشکل در شرایط کرونا بیان داشت: با توجه به محدودیت فعالیت در این شرایط،تشکل‌های دانشجویی با استفاده از بستر فضای مجازی به آموزش اعضا فعال خود در زمینه‌های مهارتی، فرهنگی و محتوایی پرداختند. برنامه‌های مانند سیرهای مطالعاتی، مسابقات کتابخوانی، دورهای معرفتی و.. ازجمله این برنامه‌ها بودند.

    روز قدس را در شرایط کرونا هم فراموش نمی کنیم

    این فعال دانشجویی در پایان به مساله روز قدس اشاره کرد و اظهار داشت: مساله روز قدس مساله اول اسلام است و در این شرایط کرونا دانشجویان با استفاده از فضای مجازی در انتقال پیام این آرمان به دنیا برنامه های تدارک دیدند.

    علی پارسا دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز درباره برنامه‌های این تشکل دانشجویی برای مبارزه با کرونا ویروس در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این انجمن برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان طرح «هو الشافی» را شروع کردند.

    اجرای طرح «هو الشافی» از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز

    وی افزود: در این طرح که با همکاری سایر تشکل‌های دانشگاه‌های خوزستان بود، پزشکانی از بیمارستان‌های مختلف کشور و اساتید دانشگاه از جمله اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز به مردم خدمات رایگان پزشکی در فضای مجازی ارائه می‌دهند.

    پارسا گفت:در این طرح مردم سوالات و مشکلات خود را در قالب پیام متنی و یا صوتی به آدرس‌های مشخص شده، ارسال و در نزدیک‌ترین زمان ممکن پزشکان، پاسخ‌های تخصصی خود را به متقاضیان اعلام می‌کنند.

    این دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: این تشکل دانشجویی از ابتدای شیوع ویروس کروناو با وجود تعطیلی بخش آموزشی دانشگاه‌ها، فعالیت‌های خود را به منظور مبارزه با این ویروس و حتی پیگیری مطالبات دانشجویان به صورت مجازی انجام داده است.

    برگزاری مسابقه بزرگ «کرونا امید» در بین دانشجویان

    وی افزود: اجرای طرح «اشتراک مثبت» با هدف جمع آوری کمک‌های نقدی برای تهیه بسته‌های بهداشتی و مواد غذایی برای خانواده‌های کم بضاعت، برگزاری مسابقه بزرگ «کرونا امید» در حوزه‌های مختلف علمی و آموزشی و اجرای رزمایش «کرامت کریمان» و تهیه ۴۰ بسته غذایی و توزیع آن در منطقه محروم روستای هوفل علی آباد بخشی از اقدامات این تشکل دانشجویی برای مقابله با کرونا ویروس بود.
    رضا نظری، مسئول قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز درباره فعالیت‌های این تشکل برای مبارزه با کرونا گفت: این قرارگاه دانشجویی بعد از تعطیلی دانشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، اقدام به راه اندازی کارگاه تولید ژل ضدعفونی‌کننده دست کرده است.

    نظری اضافه کرد: در این کارگاه ۱۰۰۰ بسته بهداشتی شامل ژل ضدعفونی کننده، ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی کننده و… تهیه شده و قرار است در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) این بسته‌ها توزیع شوند.

    تولید روزانه ۳۰۰ شیلد محافظ صورت از سوی قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی استان خوزستان

    محمدحسین ساکی، دبیر قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی استان خوزستان در این باره اظهار داشت: این کارگاه به همت دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های پیام نور و جهاد دانشگاهی استان و بسیج دانشجویی راه اندازی شده و روزانه ۳۰۰ شیلد محافظ صورت در آن تولید می‌شود.
    دبیر قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی استان خوزستان اظهار کرد: این شیلد‌ها قرار است به بیمارستان‌های استان و کادر درمانی آن‌ها اهدا شود چرا که آنان در ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی هستند. با انجام اینکار سعی داشتیم سهمی در برطرف کردن بحران کرونا داشته باشیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *