×
آخرین اخبار

تأکید رئیس دانشگاه لرستان در جلسه شورای پژوهشی و فناوری دانشگاه بر گسترش تحقیقات و پژوهش های جامعه محور

  • کد نوشته: 30040
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۱
  • 582 بازدید
  • دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان در جلسه شورای پژوهشی و فناوری دانشگاه گفت:«پژوهش ها و تحقیقات کاربردی دانشگاهی بایستی در جهت جامعه محوری، تقاضاگرایی و رفع مشکلات و چالش های استانی باشند».
    تأکید رئیس دانشگاه لرستان در جلسه شورای پژوهشی و فناوری دانشگاه بر گسترش تحقیقات و پژوهش های جامعه محور

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، جلسه شورای پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان، صبح سه شنبه، ۳ تیرماه در سالن جلسات شهید میربهرسی دانشگاه لرستان، تشکیل شد.

    این جلسه به ریاست دکتر خسرو عزیزی و با حضور دکتر محمد فیضیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، مدیران پژوهشی دانشگاه، دکتر احمد اسماعیلی، مدیر ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان و معاونان پژوهشی دانشکده های دانشگاه تشکیل شد.

    در این جلسه، دکتر عزیزی، تصریح کرد:« یک کارگروه ذیل شورای پژوهشی دانشگاه تشکیل شود که نیازسنجی های استان لرستان در رابطه با پژوهش ها و تحقیقات کاربردی دانشگاه را مشخص و اولویت بندی کند».

    رئیس دانشگاه لرستان توضیح داد:«خوشبختانه بسترهای لازم برای هرچه کاربردی ترشدن پژوهش ها و تحقیقات دانشگاهی در استان فراهم شده است و نیاز است بیشتر از گذشته، در این زمینه فعالیت کرد».

    وی افزود:«ایجاد پژوهشکده زنبور عسل دانشگاه لرستان و مرکز تحقیقات بلوط دانشگاه، از جمله اقدامات مهم در جهت تقویت ارتباط بین دانشگاه با جامعه و رویکرد تقاضامحوری در پژوهش و تحقیقات بوده است تا دانشگاه، هرچه بیشتر بتواند در رفع مشکلات و چالش های استان، اثرگذار باشد».

    رئیس دانشگاه لرستان، بیان کرد:«از هرگونه پیشنهاد برای ارتقای پژوهش ها و تحقیقات کاربردی دانشگاهی در تناسب با نیازها و ظرفیت های استان، استقبال و حمایت می کنیم».

    دکتر خسرو عزیزی، تأکید کرد:«معاونان پژوهشی دانشکده ها نقش مهمی در ترغیب و تشویق به انجام تحقیقات و پژوهش های کاربردی توسط اعضای محترم هیئت علمی در دانشکده ها دارند و فعالیت های تقاضامحور درحوزه کاری پژوهشی دانشکده ها بایستی بیشتر شوند».

    رئیس دانشگاه لرستان، توضیح داد:«همچنین، حمایت از شرکت های دانش بنیان و تقویت ارتباط بین دانشگاه و اینگونه شرکت ها می تواند باعث ارتقای سطح کیفی فعالیت های مرتبط با اقتصاد دانش بنیان در استان شود».

    دکتر عزیزی گفت:«هرچه تحقیقات و پژوهش های کاربردی و ارتباط بین دانشگاه و بخش های مختلف جامعه در استان بیشتر شود حرکت به سمت تحول آفرینی در جهت کارآفرینی و اشتغالزایی نیز سریع تر خواهد بود».

    ایجاد مرکز نوآوری دانشگاه لرستان یک اقدام اثرگذار برای حمایت از ایده های کاربردی است

    دکتر محمد فیضیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان نیز در این جلسه گفت:«ایجاد مرکز نوآوری دانشگاه لرستان، یک گام مهم در راستای حمایت از ایده های کاربردی بوده است».

    دکتر فیضیان، تصریح کرد:«هدف از حمایت از ایده های کاربردی، آن است که اینگونه ایده ها در مسیر رفع مشکلات و چالش های استانی قرار گیرند».

    وی بیان کرد:«حمایت از نوآوری، خلاقیت و ایده پردازی در جهت رفع مشکلات و چالش های استانی از جمله اهداف مهم راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه لرستان است».

    معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان افزود:«بایستی تلاش کرد هرچه بهتر و کیفی تر از استعداد نیروهای انسانی دارای ایده و خلاقیت حمایت شود».

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *