×
آخرین اخبار

گودرز امیری معاونت عمرانی استانداری لرستان:
بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی تا خرداد ۱۴۰۰ در لرستان به بهره برداری می رسد

  • کد نوشته: 47317
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۹
  • 499 بازدید
  • گودرز امیری معاونت عمرانی استانداری لرستان در دومین نشست خبری مجازی از سری نشست های خبری مجازی در استان لرستان گفت: بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان پروژه های عمرانی در حوزه های مختلف در استان لرستان افتتاح و به بهره برداری می رسد. 
    بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی تا خرداد ۱۴۰۰ در لرستان به بهره برداری می رسد

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، گودرز امیری با اشاره به وجود ۲۱۰۰ پروژه استانی و ۶۸ پروژه ملی در استان لرستان، اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته ۱۴ پروژه حوزه ورزش و جوانان استان در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسند که مهمترین آنها ورزشگاه های خرم آباد و بروجرد می باشند. 

    وی با اشاره به برنامه ریزی برای افتتاح عملیات گاز رسانی به ۱۷۰ روستای استان در سال آینده، عنوان کرد: این امر تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ عملیاتی خواهد شد.

    معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه همچنین ۲۲ پروژه در حوزه شهرداری خرم آباد تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهند رسید، ادامه داد: همچنین معادل هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه برق طی سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

    امیری عنوان کرد: همچنین ۹ پروژه شرکت آب منطقه ‌ای لرستان تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شوند که این پروژه‌ ها شامل ایستگاههای پمپاژ آب «جایدر»، «چم مهر» «نیله»، «اسماعیل آباد»، شبکه آبرسانی «ایوشان» و سد «کمندان» و . . . هستند.

    وی با اشاره به پروژه آزادراه خرم آباد به بروجرد، اذعان داشت: فاز دوم، سوم و چهارم این پروژه تا خرداد ماه ۱۴۰۰ تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

    معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه فرمانده قرارگاه خاتم و همچنین وزیر راه اعلام کرده اند که این پروژه تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود، گفت: با این وجود فکر می‌کنم با توجه به شرایط جوی و به دلیل اینکه بخشی از کار مربوط به آسفالت پروژه است، ممکن است افتتاح آن تا پایان امسال تحقق نیافته و تا خرداد سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

    امیری با اشاره به توقف روند پروژه راه آهن دورود به خرم آباد افزود: پروژه راه آهن دورود به خرم آباد با توجه به اینکه اعتبارات خود را از فروش سهام شرکت فولاد تامین می کرده است حدود ۳۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و با توجه به اینکه ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است استاندار محترم لرستان در حال پیگیری تامین اعتبار این پروژه است و به امید خدا پس از تامین اعتبار این پروژه از سر گرفته خواهد شد. 

    معاون عمرانی استاندار در رابطه با جذب اعتبارات استان اظهار داشت: ما نسبت به سال ۱۳۹۸ به میزان ۶۸ درصد افزایش اعتبارات داشتیم که ۷۳۶ میلیارد در اعتبارات استانی بوده و ۱۱۲۳ میلیارد تومان نیز در سال ۱۴۰۰ تخصیص اعتبار داشتیم.

    وی در ادامه افزود: اقدام بسیار خوب استاندار که در سال ۹۹ انجام شد پیگیری مشارکت بانک ها در پروژه های عمرانی است، به طوری که در چندین پروژه جمعاً ۷۵۰ میلیارد تومان از طریق مشارکت بانک ها قول مساعد گرفتیم و در حال انجام روند مقدماتی هستیم. 

    در رابطه با خسارات سیل ۹۸ تمامی اعتباراتی که تخصیص داده شد جذب شده است که به میزان ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعم از تسهیلات کمک های بلاعوض و اعتبارات تملک های سرمایه ای و دارایی اعم از زمین و همچنین کمک های غیر نقدی به مردم در رابطه با سیل به استان از طرف دولت مساعدت شده است.

    وی در پایان اظهار داشت: یکی از مسائلی که در سیل ۹۸ می توان از موارد مهم برشمرد کمک های دولت به استان لرستان بود به طوری که ۳۵٫۰۰۰ واحد مسکونی در یک سال مرمت و بازسازی شد و حدود ۳۰٫۰۰۰ مورد در حوزه کشاورزی تسهیلات ارائه شد. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *