به گزارش دیدگاه نیوز ، این ایستگاه، نمونهای بارز از معماری معاصر ایران است. ایستگاه راهآهن تبریز در سال ۱۲۹۵ خورشیدی با بهرهبرداری از محور تبریز-جلفا به طول ۱۴۹ کیلومتر در تبریز افتتاح شد و پس از آن در سال ۱۳۳۷ خورشیدی، محور تبریز-تهران بهطول ۷۴۸ کیلومتر به بهرهبرداری رسید.
طراح این ایستگاه معمار فرانسوی «فرناند پویون» بود. از ویژگیهای برجسته ایستگاه راهآهن تبریز میتوان به حمل و نقل بینالمللی کالا به ترکیه و اروپا از طریق محور تبریز- رازی، حمل و نقل بینالمللی کالا به جمهوری نخجوان از طریق محور تبریز- جلفا و تنها خط برقی راهآهن در ایران (خط برقی تبریز-جلفا) اشاره کرد.
ساختمان جدید ایستگاه راه آهن تبریز سالها بعد توسط حیدرغیایی، معمار مجلس سنا، مجدداً طراحی و ساخته شد.
عکس: ندا خطیبی
دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید | |||||||
سرپرست دیدگاه نیوز در استان آذربایجان شرقی می باشد. وی دارای بیش از ۱۳ سال سابقه فعالیت خبری در موضوعات اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، گردشگری و . . . بوده و در بیش از 7 خبرگزاری کشوری و استانی فعالیت داشته است.
دیدگاهتان را بنویسید