×
آخرین اخبار

امام جمعه موقت تهران گفت: لبنان نماد وحدت ادیان الهی و آسمانی است.

  • کد نوشته: 201738
  • ۱۴۰۳-۰۶-۳۰
  • 10 بازدید
  • حجت الاسلام ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
    لبنان نماد وحدت تمامی ادیان جهان است

    امام جمعه موقت تهران گفت: لبنان نماد وحدت ادیان الهی و آسمانی است.

    به گزارش دیدگاه نیوز ؛حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: امروز دشمن مشاهده می‌کند که این قرآن است که در برابر قدرت شیطانی آمریکا، متحدین اروپایی و مزدوران او در منطقه و یمن با اقتدار ایستاده است.

    وی افزود: حزب الله لبنان و ملت آن وحدت عالم اسلام، مسیحیت وحدت پیروان حضرت موسی را به نمایش گذاشتند. امروز لبنان نماد وحدت ادیان الهی و آسمانی است، آنها یک سخن و یک کلمه واحده در برابر همه دنیا دارند و ببینید که چگونه صفوف آنها مستحکم و استوار است.

    حجت الاسلام ابوترابی متذکر شد: امروز پیش بینی می‌شود که در سال ۲۰۵۰ میلادی جمعیت مسلمانان جهان بر جمعیت سایر ادیان الهی سبقت خواهد گرفت به این معنا که این سبقت از نظر جمعیت و دانش و قدرت خواهد بود.

    امام جمعه موقت تهران گفت: اگر خلق انسان نیکو و به فضیلت شجاعت آراسته گردید عمل او صالح می‌شود. فضایل اخلاقی در عمل و رفتار ما تجلی پیدا می‌کند و ما باید خودمان را به خصوصیات پیامبر اکرم نزدیک کنیم.

    وی ادامه داد: ما چقدر دغدغه‌مند آن خانمی هستیم که در عملش با ارزش‌های اسلامی فاصله دارد؟ در حالی که پیامبر اکرم سلام الله بسیار دغدغه‌مند مسائل مسلمانان بودند اکنون نیز همه ما در یک جبهه حرکت می‌کنیم و باید رهبر معظم انقلاب و امام خمینی را منادی وحدت بدانیم.

    ابوترابی فرد تاکید کرد: حضرت علی علیه السلام فرمودند که امت اسلام و جوامع قبل از خود را بنگرید. ایشان همچنین فرمودند که مردم خیال نکنند که برای خدا با هم اختلاف دارند بلکه ریشه اختلافات آنها دنیوی است البته معمار کبیر انقلاب نیز در جلسه‌ای که آیت الله مدنی و صدوقی نیز حضور داشتند فرمودند که همه اختلافات ما به مسائل نفسانی برمی‌گردد.

    خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: پس از اینکه جنگ جهانی اول پایان یافت رژیم صهیونیستی در غرب فلسطین و با حمایت قدرت‌های برنده شکل گرفت و از آن زمان صد‌ها هزار فلسطینی آواره و یا به شهادت رسیدند. همچنین در تمامی مدت قرون ۱۹ و ۲۰ میلادی قدرت‌های اروپایی برای استعمار جهان اسلام رودرروی یکدیگر قرار گرفتند، اما تنها چیزی که با یکدیگر اختلاف نظر نداشتند این بود که باید اسلام و امت آن را تجزیه و ضعیف کنند اکنون بعد از ۲۰۰ سال آثار مخرب آن تجاوز‌ها باقی مانده است.

    وی متذکر شد: اکنون کشور‌های اسلامی باید بدانند که اگر در برابر جهان غرب نایستند این کشور‌ها تمام شرف آنها را پایمال خواهند کرد، همانطور که قدرت‌های بزرگ تلاش کردند مانع از تحکیم پیوند‌های دینی و اقتدار امت اسلامی شوند و روشنفکران خودباخته به یاری آنها شتافتند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *