به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز از دشت آزادگان ؛صبح روز دوشنبه مورخ ۹۶/۱۰/۱۱ مراسم افتتاح سیستم جامع و یکپارچه الکترونیکی شهرداری سوسنگرد با حضور دکتر شمیل پور امام جمعه سوسنگرد، سعیدی نیا فرماندار دشت آزادگان، عبیداوی شهردار سوسنگرد، ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر ، معاونان، کارشناسان، و پرسنل شهرداری در سالن جلسات شهرداری سوسنگرد برگزار شد.
در ابتدا بعد از قرائت قرآن توسط توفیق سواری عضو شوراء ،مریم الهایی سحر ریاست شورای اسلامی شهر سوسنگرد ، ضمن خیر مقدم به کلیه حاضران و تشکر از همت شهردار سوسنگرد که از ابتدا با همت های والا در مجموعه شهرداری گام نهادند،افتتاح سیستمهای جامع درآمدی جهت واحدهای مختلف شهرداری را آغازی حرکتی نوین و طبق علم روز دانستند و گفتند:همه همت ها و طرحها و هر دستاوردی باید در جهت تامین رفاه برای مردم منطقه باشد و امیدوارم با تلاش همه بزرگواران طرح سیستمهای جامع درآمدی به سود مردم و شهر بینجامد.
شهردار سوسنگرد مهندس عبیداوی هم ضمن تقدیر از حضور امام جمعه و فرماندار و همچنین ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر سوسنگرد، افتتاح سیستم جامع یکپارچه درآمد، شهرسازی، کمسیون ماده صد ، پیشه وری،و آرشیو الکترونیکی را گامی جهت همتراز شدن سطح شهرستان با سایر شهرستانها که دارای نظم مالی دارند برشمردند و افزود: نصب این سیستم که توسط شرکت ایران سیستم در یک بازده زمانی به اتمام رسید در جهت شفافیت درآمد شهرداری با یک آرشیو الکترونیکی جهت مستند سازی و تسریع در تکریم ارباب رجوع آغاز شده است.
حسن عبداللهی نماینده اجرای قرارداد و مسئول درآمد ضمن خیر مقدم به حاضرین گزارش مفصلی از قابلیتهای سیستم دادند و بیان داشت: که باتوجه به تاکید دولت درسال ۱۳۹۶ جهت نظارت بر بودجه دستور مبارزه با پولشویی وفساد اداری را صادر نموده اند و ما جهت تحقق اهداف دولت فرصت را غنیمت شمردیم واز درآمدهای داخلی شهرداری اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون تومان جهت نصب و راه اندازی سیستمهای جامع درآمد ، شهرسازی، کسب و پیشه و آرشیو الکترونیکی سرمایه گذاری گردید و باعقد قرارداد باشرکت ایران سیستم تهران که از معتبرترین و قدیمیترین شرکتهای ایران در خصوص تهیه نرم افزارهای شهرداریها میباشد ،بستیم که این شرکت از سال ۱۳۶۴ فعالیت خود را آغاز نموده ، که پس از طی مراحل آموزش و اجرای آزمایشی امروز بلاخره زحمتها وپیگیریهای ما مثمر ثمر شد و به بهربرداری رسید ، که مقدمات این کار بسیار بزرگ و مهم تهیه بستر این سیستم ازقبیل خرید یکدستگاه سرور مادر ،تجهیز کلیه واحدها به سیستمهای کامپیوتر ، چاپگر ، لمینیتور ، تجهیز و عیب یابی شبکه ، وهمچنین چند ین ماموریت به مرکز استان و همچنین تهران و مکاتبات متعدد باشرکت مذکور و سازمانهای وابسته بوده است و ایشان خاطر نشان کردند که خیلی خوشحال و خرسند هستم که بلاخره پیگیریها و تلاشها و ماموریت اینجانب با حمایت و همت شهردار به بهربرداری رسید که هم برای شهرداری سرمایه بسیار مهم ودرآمد زایی است و هم برای شهروندان به جهت تکریم ارباب رجوع و رعایت عدالت در یکسان سازی دریافت عوارض بسیار مهم است.
سعیدی نیا فرماندار دشت آزادگان نیز بیان داشت: هدف از نصب و استفاده از چنین سیستم های جامع و یکپارچه در شهرداریها ، در مرحله اول شفافسازی درکار و خدمات رسانی به مردم است و در مرحله دوم یکپارچه سازی صورت بگیرد و از اعمال سلیقه ها جلوگیری می شود و ان شالله این سیستم جامع سبب رضایت و تکریم هر چه بیشترارباب رجوع خواهد بود و به کارها نظم خاصی خواهد بخشید و در رسیدگی به پرونده ها در بخشهای مختلف یک سرعت عملی بوجود می آید و یک مزیت جالب این چنین سیستمی اجرای عدالت و عدم تبعیض خواهد بود ، فرماندار از شهردار و اعضای شوراء خواست که در آموزش نیروهای شهرداری به این سیستم از اهمیت ویژهای قائل شوند .
مهندس سید حسین ذبیح زاده مسئول نصب و اجرای سیستم جامع و یکپارچه الکترونیکی و نماینده شرکت ایران سیستم بصورت عملی و نمایش تصویری توضیحات لازم را به حاضرین در جلسه بیان داشت که به شرح ذیل میباشد؛
سیستم جامع درامد
درآمد شهرداری با اتوماسیون آن از اهمیت بسزایی در شهرداری برخوردار است ،سیستم جامع درآمد وظیفه مدیریت درآمدها ، تفکیک آنها به روش های گوناگون درآمدی ، نگهداری فرمول ها و صدور فیش ها را عهده دار است ،این سیستم شامل کلیه ردیف های درآمدی و مرتبط با کلیه سیستم های ایران سیستم بوده و قابلیت ارتباط با سیستم های مالی را نیز دارا می باشد .
قابلیت ها و امکانات :
▪تعریف شماره حساب های شهرداری شامل شماره حساب ، شعبه و بانک
▪تعریف کدینگ درآمد
▪تعریف گروههای عوارض جهت فیلتر ینگ انواع درآمد مانند شهرسازی و خودرو
▪تعریف فرمول به صورت پارامتریک برای هر یک از انواع درآمد
▪جستجوی اطلاعات بر اساس فیلدهای کلیدی
▪ارتباط کامل با سیستم شهرسازی، نوسازی، اصناف و املاک
▪ثبت بودجه پیش بینی شده و تهیه گزارش عملکرد
▪ محاسبه عوارض بر اساس فرمول های تعریف شده به صورت کاملاً پارامتریک از قبیل:
زیربنای مسکونی، پذیره تجاری ، مازاد تراکم ، حذف پارکینگ، تغییر کاربری، پیش آمدگی و نظیر آن
▪امکان ابطال فیش صادره
▪صدور فیش طبق مبالغ محاسبه شده توسط سیستم ویا اعلام شده توسط کاربر
▪تعریف تخفیفهای مناسبتی برای عوارض در بازه زمانی مشخص برای کد درآمدی مشخص
▪تقسیط انواع عوارض اعلام شده ،اعلام و اعمال انواع تخفیف برای عوارض
▪ دریافت و ثبت اسناد دریافتنی از قبیل چک، سفته و نظایر آن در قبال تقسیط در انجام شده
▪ ثبت اطلاعات و تصاویر انواع مدارک
▪ ارسال پیامک فیش خودرو شامل مبلغ ،شناسه قبض و شناسه پرداخت بر روی موبایل (تحت وب)
▪ارتباط با سیستم های مالی و ارسال خودکار عملکرد درآمد به حسابداری
▪درج بارکد بر روی فیش و ثبت آن توسط دستگاه بارکد خوان تفکیک کد درآمدی و تسهیم به نسبت مبالغ در چک های وصولی
▪کنترل سوابق پرداخت عوارض خودرو (تحت وب)
▪کنترل پلاک خودرو با کد ملی مالک (تحت وب)
▪ زیر سیستم عوارض خودرو با قابلیت واگذاری به دفاتر پیشخوان
▪زیر سیستم بازبینی و گزارشات آماری و مدیریتی
▪راهنمای صوتی ، نوشتاری و تصویری برای هر فرم ( تحت وب)
▪سرپرستی و مدیریت سیستم
سیستم یکپارچه و جامع شهرسازی
سیستم شهرسازی اصلیترین سیستم از مجموعه سیستمهای یکپارچه و جامع در شهرداری می باشد که عهدهدار عملیات اتوماسیون مراحل گوناگون صدور گواهی های مختلف، اعم از پروانه ساختمانی، پایان کار ، عدم خلاف، صدور و پاسخ استعلام ها می باشد .
سرفصل قابلیت ها و امکانات :
▪قابلیت واگذاری هر یک از مراحل کار به دفاتر پیشخوان الکترونیک(تحت وب)
▪ثبت و بازیابی اطلاعات املاک و مالکین (تشکیل پرونده)
▪ثبت و بازیابی گزارش بازدید از ملاک
▪ثبت و بازیابی اطلاعات طرح تفصیلی و برو کف
▪ثبت و بازیابی اطلاعات نقشه های معماری
▪محاسبه پارامتریک انواع عوارض ساختمانی از استاندارد ، اصلی و استاندارد
رسم و درج کروکی در فرمت DWG، نگهداری آن در پایگاه داده و چاپ آن در خروجی پروانه و گواهی ساختمان
▪انجام فرآیندهای صدور پروانه ساختمان
▪انجام فرآیندهای صدور گواهی عدم خلاف و پایان کار و پاسخ استعلامها
▪ تهیه گزارشات اطلاعات مدیریتی ( MIS )
▪استنساخ رقومی ( Scan ) و بایگانی الکترونیکی اسناد و مدارک پرونده های شهرسازی
▪ارتباط با بانک اطلاعات سیستم جغرافیایی (GIS)از طریق کلید کدنوسازی
▪تعریف ضوابط و مقررات ساختمانی
▪امکان تعیین خودکار ضوابط از طریق لایه طرح تفصیلی در ( GIS )
▪زیرسیستم بررسی و ثبت تخلفات ساختمانی
▪ زیر سیستم دبیرخانه ماده صد
▪ زیر سیستم اجرای احکام
▪زیر سیستم امور مهندسین ناظر
▪زیر سیستم بازبینی و گزارشات آماری با مدیریتی
▪زیر سیستم اطلاع رسانی مردمی و خدمات اینترنتی به شهروندان ( تحت وب )
▪زیر سیستم اطلاع رسانی از طریق پیامک (تحت وب)
▪راهنمای صوتی ، نوشتاری و تصویری برای هرفرم (تحت وب)
▪ سرپرستی و مدیریت سیستم و زیر سیستمها
سیستم جامع اصناف (کسب و پیشه)
سیستم مکانیزه اصناف عهده دار دو وظیفه مهم در شهرداریها میباشد ، اول تهیه و نگهداری بانک اطلاعات اصناف هر شهر که شامل اطلاعات خاص ملکی و کسبی است و دوم انجام کلیه عملیات لازم جهت صدور فیش (ماهیانه و سالیانه)، وصول و نگهداری حسابهای عوارض کسب و پیشه .
سرفصل قابلیت ها و امکانات :
▪ثبت و بازیابی اطلاعات پرونده واحد صنفی
▪ثبت و بازیابی اطلاعات دفترچه قیمتهای عوارض مشاغل
▪محاسبه عوارض سالانه و ماهانه واحد صنفی
▪صدور ثبت اطلاعات فیش های پرداختی واحد صنفی
▪درج شناسه قبض و شناسه پرداخت الکترونیکی
▪درج بارکد برای فیش اصناف
▪نگهداری حساب مودیان
▪صدور انواع استعلام و ثبت پاسخ استعلام اتحادیه
▪ تهیه گزارشهای آماری
▪بازیابی و بازبینی اطلاعات واحد صنفی
▪استنساخ رقومی (Scan) و بایگانی الکترونیکی اسناد و مدارک پرونده های اصناف
▪ ارسال پیامک فیش اسناد شامل مبلغ ،شناسه قبض و شناسه پرداخت بر روی موبایل (تحت وب)
▪ محاسبه و صدور فیش کسبی به صورت سالانه ، با امکان توزیع بر اساس موقعیت مکانی واحد صنفی
▪ ارتباط پرونده صنفی به پرونده شهرسازی و نوسازی و کنترل پرداختها و بدهی ها از طریق سیستم های دیگر
▪بازبینی پیش اصناف در پورتال اطلاع رسانی مردمی (تحت وب)
▪زیر سیستم بازبینی و گزارشات آماری و مدیریتی
▪راهنمای صوتی ، نوشتاری و تصویری برای هر فرم( تحت وب)
▪ سرپرستی و مدیریت سیستم
نرم افزار آرشیو و بایگانی الکترونیکی
فقدان پروندهها و یا فقدان برخی اوراق مهم در پرونده های شهرداری از دل نگرانی های عمده و همیشگی مسئولین شهرداری ها است ، با استفاده از این سیستم و انجام عملیات آرشیو، ضمن عدم نیاز به گردش پرونده ، اطلاعات آن در هر زمان در اختیار مدیران شهرداری بوده و به سرعت می توانند به تمامی اوراق و اسناد پرونده دسترسی پیدا نمایند .
سرفصل قابلیت ها و امکانات :
▪تعریف کد، اقلام اطلاعاتی و عناوین اسناد و مدارک
▪ ارتباط و اتصال تصاویر اسناد به عناوین
▪ارتباط تصاویر و اسناد به سیستم شهرسازی ، نوسازی، اصناف، درآمد و پارسل GIS
▪تخصیص عناوین و اقلام اطلاعاتی در سطوح مختلف و اسناد و مدارک
▪ تعیین سطوح دسترسی کاربران به هریک از اسناد و مدارک
▪ جستجوی تصاویر بر اساس عنوان و اقلام اطلاعاتی
▪ مشاهده تصاویر از طریق هر یک از سیستمهای یکپارچه ایران سیستم و پارسل GIS
▪اختصاص حدود دسترسی به کاربران سیستم های یکپارچه برای مشاهده، ایجاد و حذف اسناد
▪دسته بندی اسناد به زیر مجموعه های مورد نظر مانند نقشه ها ،اسناد مالی، کمیسیون و غیره
▪تعریف بایگانی های متفرقه مانند پرسنلی ،مالی، اداری ، اتوبوسرانی ، فضای سبز و…
▪نگهداری تصاویر اوراق در فرمت های مختلف
(Multi Paqe & Sinqle Paqe)
▪تعریف سطح دسترسی برای عملیات ویرایش ،حذف و چاپ تصاویر
▪ویرایش تصاویر اسکن شده به صورت تک برگی و گروهی
در پایان به بعضی از کارکنان شهرداری که در دوره آموزشی این سیستم جامع شرکت کردند و توانستند آزمون عملی را با موفقیت سپری کنند، هدایایی همراه با پایان نامه دوره آموزشی از طرف شرکت ایران سیستم اعطاء گردید.
دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید | |||||||
سردبیر دیدگاه نیوز، بیش از 16 سال است که در زمینه های تخصصی طراحی، توسعه، بهینه سازی و سئوسازی وب فعالیت می کند. وی از سال ۱۳۸۷ فعالیت خبری خود را در حوزه اخبار تکنولوژی آغاز کرده و از سال ۱۳۹۳ در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی شروع به فعالیت مستمر خبری کرده است. وی عضو هیئت مدیره شرکت رایسام نیز می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید