به گزارش دیدگاه نیوز، تکمیل جاده الیگودرز – مسجدسلیمان با توجه به اینکه از مسیر طرحهای لیروک و زالکی میگذرد ضروری است، محرومیت زدایی، توسعه گردشگری و اشتغال پایدار نیز از دیگر مزایای تکمیل جاده الیگودرز مسجد سلیمان است. نکته دیگر اینکه با تکمیل پروژه بخشی از روستاهای شهرستان الیگودرز از بن بست مواصلاتی خارج میشود. به دلیل اهمیت تکمیل جاده الیگودرز- مسجدسلیمان برای منطقه تسریع در روند ساخت و تکمیل این پروژه جزو مصوبات سفر رییس جمهوری هم آمده است.
تاکید بر اهمیت تکمیل پروژه
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه جاده دسترسی الیگودرز به مسجد سلیمان گفت: با توجه به اهمیت جاده دسترسی الیگودرز به مسجدسلیمان برای مناطق مرکزی کشور ، لرستان و خوزستان این پروژه جزو مصوبات رییس جمهوری آمده است.
محمد خدابخشی با بیان اینکه برای تخصیص اعتبار به پروژه الیگودرز – مسجد سلیمان مشکلی نداریم، عنوان کرد : علاوه بر بودجه دولتی از ظرفیت ماده ۵۶ هم برای تامین مالی پروژه استفاده کردیم و در این خصوص بانک توسعه تعاون بخشی از تسهیلات مورد نیاز پروژه را پرداخت کرده است.
وی گفت: بانکهای دیگری هم هستند که قرار است برای تامین مالی پروژه با ضمانت نامه دولتی تسهیلات پرداخت کنند.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتبار پروژه توضیح داد: اعتبار این پروژه در پیوست یک قانون بودجه بالغ بر ۸۰ میلیاردتومان است، علاوه بر این از منابع بانکی هم برای تزریق به پروژه استفاده میکنیم تا سریعتر تکمیل شود.
خدا بخشی در ادامه صحبتهای خود با بیان اینکه تونل جیرگاه به طول ۱۷۰ متر در محور قرار گرفته است، عنوان کرد: ۱۴۰ متر تونل انجام و ۳۰ متر باقیمانده ظرف دو هفته آینده تکمیل میشود.
وی افزود: برای افزایش سرعت کار پیمانکار دومی هم انتخاب کردیم که در حال تجهیز کارگاه است.
معارضان محلی و تاسیساتی چالش پیشروی پروژه
سر ناظر پروژه راه اصلی الیگودرز – مسجد سلیمان هم در خصوص این پروژه گفت: وجود معارضان محلی و تاسیساتی از چالشهای پیش روی پروژه الیگودرز – مسجدسلیمان است.
مجید دریکوندی پیشرفت پروژه راه اصلی الیگودرز – مسجدسلیمان را خوب ارزیابی کرد و افزود: خاکبرداری و خاکریزی پروژه انجام شده همچنین از ۳ کیلومتر دیوار حائل هم ۱۵۰۰ متر آن انجام شده است.
وی افزود: طول تونل شماره یک پروژه ۱۷۰ متر است که ۱۴۰ متر آن انجام شده است.
سر ناظر پروژه با بیان اینکه قطعه اول پروژه ۴۳ دهنه آبرو دارد، عنوان کرد: ۲۰ دهنه آبرو قطعه اول اجرا شده است، اما اجرای آبروهای قطعه اول هم به دلیل دره ی بودن و هم اینکه تردد روستایی برقرار است شرایط خاصی دارد، یعنی ما باید ژوئن پایین دست را کار کنیم تا تردد برقرار شود سپس ژوئن بالا دست را انجام دهیم.
دریکوندی در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه در مجموع روند پروژه مطلوب است، گفت: اما پروژه با مشکلاتی مانند معارضان محلی و معارضان تاسیساتی مانند پایههای برق و لوله انتقال آب روستایی که در مسیر است مواجه است که رفع این چالشها نیازمند ورود مسوولان و متولیان است.
دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید | |||||||
سردبیر خبر روز، بیش از 16 سال است که در زمینه های تخصصی طراحی، توسعه، بهینه سازی و سئوسازی وب فعالیت می کند. وی از سال ۱۳۸۷ فعالیت خبری خود را در حوزه اخبار تکنولوژی آغاز کرده و از سال ۱۳۹۳ در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی شروع به فعالیت مستمر خبری کرده است. وی عضو هیئت مدیره شرکت رایسام نیز می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید