×
آخرین اخبار

پاشیدن اسپری فلفل به زنان در مشهد؛ فدراسیون فوتبال: به زنان بلیت نفروخته بودیم

  • کد نوشته: 83044
  • ۱۴۰۱-۰۱-۱۰
  • 634 بازدید
  • با وجود اعتراض‌های پرشمار به ممانعت خشونت‌بار از ورود زنان به ورزشگاه مشهد، فدراسیون فوتبال فروش بلیت به زنان را تکذیب کرد و مسئول ورزش استان گفت نمره قبولی گرفتیم و حواشی را فراموش کنید.

    پاشیدن اسپری فلفل به زنان در مشهد؛ فدراسیون فوتبال: به زنان بلیت نفروخته بودیم

    به گزارش دیدگاه نیوز، فدراسیون فوتبال ایران در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد فروش بلیت به زنان برای تماشای مسابقه ایران و لبنان در ورزشگاه مشهد را تکذیب کرد و از فروشندگان «بلیط جعلی» سخن گفت.

    به گفته فدراسیون، «شرایط مساعد» براى ورود زنان به ورزشگاه وجود نداشت، ورود آنها بحران‌ساز به نظر می‌رسید، و «تنها ۹ نفر» از زنان «اقدام به خرید بلیط در بخش جایگاه آقایان» کرده بودند که پول آنها «حداکثر طی ۴۸ ساعت» بازگردانده خواهد شد.

    محسن داوری، فرماندار مشهد، نیز روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه عدم حضور زنان در ورزشگاه «یک تصمیم ملی بود، نه استانی»، از «سعه صدر مامورین انتظامی» تمجید کرد و گفت: «نقاط قوت بازی دیروز به مراتب بیشتر از حواشی آن بود.»

    علی‌اکبر هاشمی جواهری، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، نیز خواستار آن شد که «به جای پرداختن به حواشی» برای صعود تیم ملی فوتبال جشن گرفته شود.

    مسابقه تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم لبنان در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی روز سه‌شنبه نهم فروردین در مشهد برگزار شد و زنانی که برای تماشای این مسابقه بلیت خریده بودند به ورزشگاه رفتند اما ماموران انتظامی از ورود آنها به ورزشگاه جلوگیری کردند و سپس اقدام به پاشیدن اسپری فلفل کردند.

    محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، نیز گفته است: «اگر شرایط مهیا نبوده، مقامات از اول باید عقل خودشان را به کار می‌انداختند و بلیت نمی‌فروختند.»

    اتفاقات روز سه‌شنبه ورزشگاه مشهد بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت.

    در همین حال مهرداد سراجی، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، در توییتی نوشت: «اخبار نگران‌کننده‌ای از تصمیمات فیفا و AFC به گوش می‌رسد.»

    در همین حال علی مطهری، نایب رییس سابق مجلس، اتفاقات رخ داده در ورزشگاه مشهد را «مایه سرشکستگی» خواند و نوشت: «به جای سرزنش طالبان در موضوع رفتار با زنان، رفتار آنها را تقلید می‌کنیم.»

    به دنبال تهدیدهای فیفا درباره اعمال اقدامات تنبیهی در صورت جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه‌ها، در سال‌های اخیر در برخی مسابقات به شماری از زنان به صورت گزینشی اجازه ورود به ورزشگاه داده شده است.

    در سال ۱۳۸۵ نیز محمود احمدی‌نژاد دستور ورود زنان به ورزشگاه را صادر کرد اما این دستور به دلیل مخالفت مراجع تقلید لغو شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *