×
آخرین اخبار

تاریخچه جستجوی کاربر به عنوان یک عامل رتبه‌بندی گوگل: آنچه که باید بدانید

  • کد نوشته: 82334
  • ۱۴۰۰-۱۲-۲۰
  • 467 بازدید
  • تاریخچه جستجوی کاربر نتایج جستجوی شخصی شده را نشان می دهد. این عامل چه تاثیری بر رتبه بندی جستجوی گوگل دارد؟

    تاریخچه جستجوی کاربر به عنوان یک عامل رتبه‌بندی گوگل: آنچه که باید بدانید

    دیدگاه نیوز / نتایج جستجویی که یک نفر می بیند ممکن است تحت تأثیر چیزهایی باشد که هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها پیش در گوگل جستجو کرده است.

    گفته می‌شود که گوگل تاریخچه جستجوی کاربر را جمع آوری می کند و داده‌ها توسط الگوریتم‌های جستجو برای ارائه نتایج شخصی‌شده استفاده می‌شود. اگر این حرف درست باشد، به این معنی است که کاربران احتمالاً نتایج یکسانی را برای یک جستجو نمی بینند، زیرا موقعیت های رتبه بندی برای سایت ها ممکن است از جستجوی یک فرد نسبه به جستجوی شخص دیگر متفاوت باشد.

    این مطلب ادعاهای مربوط به تاریخچه جستجوی کاربر را به عنوان یک عامل رتبه بندی بررسی می کند و میزان تأثیر آن بر نتایج را روشن می کند.

    سابقه جستجوی کاربر یک عامل رتبه بندی است

    هنگامی که یک کاربر وارد حساب گوگل خود می شود، گفته می شود که نتایج جستجو بر اساس تاریخچه جستجوی وی شخصی سازی شده است. گوگل فعالیت وب و برنامه های همه کاربرانی که وارد حساب کاربری خود شده اند را جمع آوری می کند. شما می توانید این قابلیت را غیر فعال کنید اما به طور پیشفرض این قابلیت فعال است.

    داده‌ها برای درک بهتر علایق یک فرد جمع‌آوری می‌شوند تا گوگل بتواند تجربیات مناسب‌تری (به عنوان مثال، نتایج جستجو، تبلیغات و …) ارائه دهد. ادعاهای مختلفی در مورد درجه شخصی سازی نتایج جستجو وجود دارد اما در بیشتر موارد، تصور می‌شود که تاریخچه جستجوی کاربر تأثیر کمی بر روی نتایج جستجو دارد، با این حال، منتقدان گوگل چیز دیگری می گویند.

    DuckDuckGo ادعا می کند که شخصی سازی آنقدر قوی است که یک “حباب فیلتر” ایجاد می کند و قرار گرفتن کاربران در معرض منابع، ایده ها و دیدگاه های جدید را محدود می کند. DuckDuckGo گوگل را به استفاده از سطوح شدید شخصی‌سازی متهم کرده است و می‌گوید دو کاربر می‌توانند به طور همزمان برای یک چیز جستجو کنند و نتایج بسیار متفاوتی بگیرند.

    «رتبه بندی جت سئو» جایگزینی حرفه‌ای برای رتبه الکسا

    آیا تاریخچه جستجوی کاربر به همان اندازه که منتقدان گوگل ادعا می کنند یک عامل رتبه بندی عالی است؟

    این چیزی است که شواهد می گوید، شواهدی برای تاریخچه جستجوی کاربر به عنوان یک عامل رتبه بندی، تاریخچه جستجوی کاربر از سال ۲۰۰۷ زمانی که این شرکت در اطلاعیه ای به روز رسانی را تأیید کرد، یک عامل رتبه بندی گوگل بوده است:

    ما دائماً در تلاش هستیم تا کیفیت نتایج جستجوی شما را بهبود ببخشیم. یکی از راه‌هایی که ما با این موضوع مقابله می‌کنیم، شخصی‌سازی تجربه جستجوی شماست. به هر حال، شما تنها کسی هستید که می دانید واقعاً به دنبال چه هستید.»

    گوگل تا به امروز به شخصی سازی نتایج جستجو ادامه داده است، اگرچه این شرکت به شدت ادعاهای DuckDuckGo را رد می کند که تاثیر این تاریخچه آنقدر قوی است که فیلتر ایجاد می کند، در واقع، نتایج جستجو همیشه شخصی سازی نمی شوند.

    به گفته دنی سالیوان، رابط گوگل، تاریخچه جستجوی گوگل تاثیر چندانی بر روی نتایج جستجو ندارد و از فردی به فرد دیگر خیلی متفاوت نیست.

    «شخصی‌سازی اغلب اتفاق نمی‌افتد و معمولاً نتایج جستجو را از فردی به فرد دیگر تغییر نمی‌دهد. معمولاً به قدری ملایم اعمال می شود که نتایج بسیار شبیه به چیزی است که کسی بدون شخصی سازی می بیند.”

    بر اساس اظهارات گوگل، نتیجه می گیریم که سابقه جستجوی کاربر یک عامل رتبه بندی با تاثیر کم است، آزمایش اینکه چقدر شخصی سازی اعمال می شود، بسیار آسان است، به سادگی در یک پنجره ناشناس جدید جستجو کنید و هیچ فعالیت مبتنی بر حساب برای ارائه نتایج استفاده نخواهد شد. سپس نتایج جستجو را با یک مرورگر که با آن به حساب گوگل خود وارد شده اید مقایسه کنید.

    هرکسی که می‌خواهد با استفاده از فعالیت مبتنی بر حساب، از شخصی‌سازی انصراف دهد، می‌تواند این کار را از تنظیمات «فعالیت وب و برنامه» در حساب گوگل خود انجام دهد.

    گردآوری و ترجمه: امیر حیدری

    منبع: SEJ

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.