×
آخرین اخبار

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور:
برای توسعه و گسترش ورزش زورخانه‌ای در خوزستان تلاش می‌کنیم

  • کد نوشته: 74203
  • ۱۴۰۰-۰۷-۱۲
  • 428 بازدید
  • رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور گفت: ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در استان خوزستان با همکاری مسوولان توسعه و گسترش می‌یابد.
    برای توسعه و گسترش ورزش زورخانه‌ای در خوزستان تلاش می‌کنیم

    به گزارش دیدگاه نیوز ، مهرعلی باران چشمه اظهار داشت: تلاش بر این است تا با کمک مسوولان استانی بتوانیم در جهت توسعه و گسترش این ورزش آیینی، ملی و سنتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است گام‌های خوبی برداریم.

    وی درخصوص ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در شهرستان گتوند گفت: باید تدبیری بیاندیشیم که هم جوانان از این رشته ورزشی استقبال کنند و هم مسوولان شهرستان گتوند و دیگر مناطق را به کمک به این ورزش ترغیب کنیم تا به جایگاه واقعی خودش برسانیم.

    رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور اظهارداشت: به همراه رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان خوزستان از زورخانه شهرستان مسجد سلیمان بازدید کردیم و با مسوولان پتروشیمی این شهرستان نشستی داشتیم.

    وی افزود: مسایل و مشکلات زورخانه این شهرستان که سابقه تاسیس آن قبل از انقلاب و مربوطه به سال ۱۳۱۸ است مورد بررسی قرار گرفت.

    باران چشمه با اشاره به فداکاری شهید علی لندی دانش آموز ایذه‌ای و نجات جان ۲ زن در جریان یک آتش سوزی بیان کرد: شهید لندی با آن اقدام جوانمردانه و پهلوانانه تاریخ ساز شد و درس دیگری در تاریخ به یادگار گذاشت.

    وی ادامه داد: امید است که این حرکت جوانمردانه برای همه جوانان و نوجوانان کشور درس آموز باشد و به طور قطع در تاریخ ایران جاودان خواهد ماند.

    رییس هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی شهرستان گتوند نیز با بیان اینکه تاکنون سالن برای این ورزش در شهرستان گتوند وجود نداشت، گفت: پیگیری‌های جهانبخش طیبی رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان خوزستان و همکاری برخی مسوولان و ورزشکاران در گتوند زمینه ساز راه اندازی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در این شهرستان شد.

    رضا خدادادی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای راه اندازی این ورزش از سال‌های گذشته تاکنون افزود: یک قطعه زمین برای احداث زورخانه در گتوند در نظر گرفته شده و تا اجرا و تکمیل این طرح پیگیری خواهیم کرد.

    وی ادامه داد: شهرستان گتوند ظرفیت خوبی برای ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دارد و همه مسوولان باید حمایت کنند تا شهروندان استقبال بیشتری از این ورزش داشته باشند.

    به گزارش دیدگاه نیوز ، سالن ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی حیدرکرار شهرستان گتوند با حضور مهرعلی باران چشمه رییس فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی کشور، جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی، مربیان و قهرمانان ورزشی، ورزشکاران و ورزش دوستان در گتوند برگزار شد.

    ورزش‌های باستانی به مجموعه‌ای از حرکات فیزیکی برای پرورش جسم و آموزه‌های معنوی برای ارتقای روح گفته می‌شود که با اصول اخلاقی در هم آمیخته و از افراد معمولی، پهلوان می‌سازد. آیین پهلوانی و ورزش‌های باستانی یا زورخانه‌ای توسط یونسکو به نام ایران به ثبت جهانی درآمده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *