×
آخرین اخبار

تک تازی های طالبان در افغانستان؛ دولت مرکزی چه کار می کند؟

  • کد نوشته: 64623
  • ۱۴۰۰-۰۴-۰۴
  • 815 بازدید
  • اوضاع افغانستان خطرناک شده است، شهرهای افغانستان یکی پس از دیگری توسط نیروهای طالبان سقوط می کند و دولت مرکزی این روزها بیشتر یک تماشاچی است. به گزارش دیدگاه نیوز ، ۲۰ سال پیش نیروهای آمریکایی به بهانه نابودی طالبان، افغانستان را اشغال کردند و حالا که بعد از دو دهه تصمیم به ترک افغانستان […]

    تک تازی های طالبان در افغانستان؛ دولت مرکزی چه کار می کند؟

    اوضاع افغانستان خطرناک شده است، شهرهای افغانستان یکی پس از دیگری توسط نیروهای طالبان سقوط می کند و دولت مرکزی این روزها بیشتر یک تماشاچی است.

    به گزارش دیدگاه نیوز ، ۲۰ سال پیش نیروهای آمریکایی به بهانه نابودی طالبان، افغانستان را اشغال کردند و حالا که بعد از دو دهه تصمیم به ترک افغانستان گرفتند نیروهای طالبان نه تنها ضعیف تر نشدند بلکه شاهد آن هستیم که به ادعای سخنگوی طالبان ۸۰ درصد خاک افغانستان را اشغال کرده اند 

    در همین هفتاد و دو ساعت گذشته حدود چهارده شهرستان افغانستان در مناطق مختلف این کشور به دست طالبان افتاده است.

    ولسوالی های مختلف پی در پی سقوط می کنند و کاری از نیروهای امنیتی بر نمی آید.

    طالبان حتی در این هفته شیرخان‌بندر دروازه اصلی مرز شمالی تاجیکستان را تصرف کرد، تک تازی های طالبان پایانی ندارد و به ادعای خودشان مناطق زیادی از افغانستان تحت کنترل آن ها می باشد. طالبان می‌گوید که نیروهای دولتی افغان بدون هیچ درگیری و جنگی، اسلحه خود را زمین می‌گذارند و یا مواضع خود را رها می‌کنند. اگر چه تاکتیک پذیرفته شده دولت این است که مواضع جدا شده را شبانه کنار بگذارند تا از نقاط استراتژیک و متمرکزتر دفاع کنند. از سوی دیگر نیروهای طالبان در طول روز ناپدید می‌شوند.

    اشرف غنی در این شرایط بحرانی در روزهای اخیر تصمیم گرفت وزیر دفاع جدیدی را منصوب کند وی همچنین به همراه و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان به آمریکا سفر کرده اند تا بایدن دیدار کنند.

    اما به نظر می رسد که تا الان این تغییر و همچنین فعالیت های دیپلماسی اوضاع بحرانی افغانستان را بهتر نکرده است. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *