×
آخرین اخبار

با افتتاح خیابان شهید میلانی ، قدس به بهار می رسد

  • کد نوشته: 57976
  • ۱۴۰۰-۰۱-۳۰
  • 547 بازدید
  • مسیرگشایی در بافت‌های قدیمی و فرسوده شهر عامل مهمی در افزایش ارزش‌افزوده برای آن منطقه است. علاوه بر آن، تسهیل عبور و مرور خودروهای شخصی، امدادی (همانند آتش‌نشانی، پلیس، آمبولانس) دیگر مزیت‌های مسیرگشایی در بافت فرسوده و قدیمی شهر است.
    با افتتاح خیابان شهید میلانی ، قدس به بهار می رسد

    به گزارش دیدگاه نیوز ، جهانبخش احمدیان: شهر تبریز با ۲۵۰۰ هکتار بافت فرسوده، نیازمند توجه بیشتر مدیریت شهری در احداث مسیرهای جدید، اتصال خیابان‌های موازی به یکدیگر و تسهیل تردد خودروها در بافت فرسوده و مهمتر از آن ایجاد ارزش افزوده برای مناطق کم‌برخوردار شهر است. علاوه بر اینها توسعه متوازن شهر و برخورداری تمام اقشار جامعه از امکانات شهری و دسترسی سریع به آنها، دیگر هدف مسیرگشایی‌ای جدید در آن مناطق است.

    مدیریت شهری تبریز در همین راستا و مطابق با برنامه پنج ساله خود، توجه ویژه‌ای روی این موضوع داشته و چندین مسیرگشایی جدید در بافت‌های فرسوده و در مناطق مختلف داشته است.

    شهردار تبریز در این باره می‌گوید: در طول سه و نیم سال اخیر ۷۴ کیلومتر مسیرگشایی جدید با هدف توسعه مناطق کم برخوردار و تسهیل در عبور و مرور شهروندان در سطح شهر اجرا شده است.

    او ادامه می‌هد: ارزش افزوده پروژه‌های مسیرگشایی به لحاظ بازآفرینی فرهنگی، ساختاری و ترافیکی در بافت فرسوده به مراتب چندین برابر هزینه‌های تملک و اجرا خواهد بود و در سیاست‌های کلی بازآفرینی شهری پیش بینی شده است.

     

    تقریبا نیمی از بافت فرسوده شهر تبریز در حوزه منطقه ۴  شهرداری تبریز قرار دارد و به همین دلیل بیشترین عملکرد این منطقه در حوزه تملک و مسیرگشایی انجام می‌گیرد.

    “مسیرگشایی اولین اولویت ما در اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی است” این را شهردار منطقه ۴ تبریز  می‌گوید.

    اکبر امجدی ادامه‌ می‌دهد: در بافت فرسوده ما شاهد این هستیم که برخی اوقات در حین وقوع حادثه حتی امکان عبور و مرور خودروهای امدادرسان وجود ندارد و همین باعث می شود که انجام مسیرگشایی برای ما از اجرای تقاطع های غیرهمسطح و پروژه های مشابه اولویت بیش تری داشته باشد.

    او اضافه می‌کند: برنامه‌های مسیرگشایی‌ را با هدف نوسازی و تحکیم بافت منطقه و همچنین زدودن بافت ناکارآمد ادامه می‌دهیم.

    قدس به بهار می‌رسد

    یکی از این مسیرگشایی‌های جدید در سطح منطقه ۴ خیابان شهید میلانی (منطش) در قره ‌آغاج است که فاز نخست آن در سال‌های قبل اجرا و نیمه‌کاره مانده بود.

    در دوره فعلی مدیریت شهری فاز دوم این خیابان با اهتمام ویژه شهرداری منطقه ۴ تکمیل شده و در مراحل پایانی خود قرار دارد که در چند روز آینده افتتاح می‌شود.

     

    شهردار منطقه ۴ تبریز در این باره می‌گوید: پروژه مسیرگشایی خیابان شهید میلانی به عنوان طرح مکمل فاز نخست، نقشی کارساز در بهبود بافت ترافیکی و تقویت وضعیت کالبدی خواهد داشت که آخرین مراحل اجرایی خود را طی کرده و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

    او ادامه می‌دهد: علی‌رغم تنگناهای اقتصادی، در سه سال گذشته طرح‌های تملک موفق بوده و در سال جدید برنامه‌های مسیرگشایی‌ را با هدف نوسازی و تحکیم بافت منطقه و همچنین زدودن بافت ناکارآمد ادامه می‌دهیم.

    پروژه مسیرگشایی فاز دوم خیابان شهید میلانی  به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال با ۲۷۰ متر طول و ۱۸ متر عرض از کریدور شماله به جنوب خیابان قدس را به خیابان بهار وصل می‌کند.

     

    برای احداث این پروژه، ۴ هزار ۵۰۰ متر مکعب خاکبرداری و لجن‌برداری، ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب ماکادام‌ریزی، ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب اجرای مصالح و زیرسازی، ۱۵۰ مترمربع اجرای دیوارچینی، یک‌هزار مترمربع تخریب و ۷۵ تن آسفالت‌یزی اساسی شامل زیرسازی و رویه انجام گرفته است.

    همچنین یکی دیگر از اولویت‌های مدیریت شهری حفظ فضای سبز موجود و درختکاری جدید پیرامون مسیرگشایی‌های جدید است.

    یادآور می شود خیابان شهید میلانی در روزهای آتی به بهره برداری می رسد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *