×
آخرین اخبار

سی و پنجمین جلسه هماهنگی و کنترل بیماری کرونا ویروس شهرستان لالی برگزار شد

  • کد نوشته: 55328
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۶
  • 441 بازدید
  • فرماندار لالی در سی و پنجمین جلسه هماهنگی و کنترل بیماری کرونا ویروس گفت: مردم لالی به هیچ عنوان رسم زیارت اهل قبور در پنج شنبه و جمعه آخر سال را ادا نکنند و از دور برای عزیزانشان فاتحه بخوانند و رفتن به سر مزار عزیزانشان را به بعد از پایان اپیدمی کرونا موکول کنند.
    سی و پنجمین جلسه هماهنگی و کنترل بیماری کرونا ویروس شهرستان لالی برگزار شد

    به گزارش دیدگاه نیوز، روز یکشنبه ۲۴ اسفندماه سال جاری، سی و پنجمین جلسه هماهنگی و کنترل بیماری کرونا ویروس با حضور گودرز ترکی زاده فرماندار لالی ، دکتر احسان محمدی رئیس مرکز بهداشت شهرستان و مسئولین اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

    در ابتدای این جلسه فرماندار لالی اظهار داشت : با توجه به تعطیلات نوروزی پیش رو و به تبع آن دید و بازدیدها و سفرها ؛ می بایست متولیان امر در خصوص سلامت مردم با جدیت بیشتری نسبت به قبل ورود کنند و با بسیج امکانات ، نظارت شبانه روزی و در قالب گشت های مشترک در راستای مبارزه و مقابله با بیماری کووید ۱۹ اقدامات قابل قبول و در خوری داشته باشند ، تا هرچه سریعتر شاهد ریشه کنی این بیماری در سطح شهرستان باشیم .

     وی در ادامه تاکید کرد : در ایام نوروز کما فی سابق مکان های گردشگری ، پارکها ، تفرجگاه ها ، اماکن سیاحتی و زیارتی محدودیت و ممنوعیت ها اعمال می شود و همچون گذشته مراسمات تشییع و خاکسپاری با جمعیت حداقلی زیر ۲۰ نفر و در مراسم جشن و عروسی با حضور دو خانواده عروس و داماد انجام شود .

     ترکی زاده افزود : دستورالعمل هایی که برای جلوگیری و مقابله با بیماری کووید ۱۹ در سطح شهرستان اعمال می شود ؛ می بایست در سطح روستا عینا” انجام شود و بخشداران مسئول حسن اجرای این موضوع هستند و می بایست در سطح دو بخش از هرگونه تجمع ( عروسی ، مراسمات و … ) ممانعت بعمل آید و با خاطیان این امر به شدت برخورد قانونی خواهد شد .

     رئیس قرارگاه کرونا ویروس در شهرستان لالی در بخش پایانی سخنان خود گفت : آرامستان ها تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشد و مردم به هیچ عنوان رسم زیارت اهل قبور در پنج شنبه و جمعه آخر سال را ادا نکنند و از دور برای عزیزانشان فاتحه بخوانند و رفتن به سر مزار عزیزانشان را به بعد از پایان اپیدمی کرونا موکول کنند .

     در ادامه رئیس مرکز بهداشت لالی اظهار داشت : در هفته ی اخیر شاهد افزایش دو برابری دور از انتظار مبتلایان به کرونا در سطح شهرستان بودیم و این زنگ خطری است برای مردم شهرستان و هنوز بیش از یکسال از ورود این بیماری به کشور و علیرغم تاکیدات بسیار زیاد در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، متاسفانه شاهد عادی انگاری در بین شهروندان در سطح بازار ، اصناف ، خانواده ها و … هستیم .  

     محمدی ادامه داد : از ابتدای طرح شهید قاسم سلیمانی که از ۱۷ آذر در شهرستان آغاز شد تاکنون ۱۱۸۴ تست کرونا انجام شده و با توجه به مصاحبه با بیماران مثبت همچنان دورهمی ها ، مهمانی ها و تجمعات عامل اصلی مبتلایان به کرونا در شهرستان است .  

     معاون بهداشتی مرکز بهداشت لالی در پایان عنوان داشت : اگر صاحب صنف یا مشتری که خدمت به آن ارائه می شود ، فاقد ماسک باشند ؛ سریعا” توسط کارشناسان مرکز بهداشت صنف مربوطه را پلمپ و به مراجع قضایی معرفی می شوند ، در هفته اخیر ۴۳۸ بازدید توسط کارشناسان مرکز بهداشت صورت گرفته که ۴ واحد صنفی بدلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشت پلمپ شدند .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *