×
آخرین اخبار

خانه فعالان خانه مجازی حوزه ایثار و شهادت مسجدسلیمان راه‌اندازی شد

  • کد نوشته: 5439
  • ۱۳۹۶-۰۵-۲۱
  • 1276 بازدید
  • رئیس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان از راه‌اندازی و آغاز به کار خانه فعالان خانه مجازی حوزه ایثار و شهادت در این شهرستان خبر داد.

    خانه فعالان خانه مجازی حوزه ایثار و شهادت مسجدسلیمان راه‌اندازی شد

    به گزارش دیدگاه نیوز، حجت‌الاسلام علی قندعلی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان از آغاز به کار خانه فعالان مجازی حوزه ایثار و شهادت در این شهرستان خبر داد و گفت: از یک سال گذشته ایده این کار با فعالان رسانه و فضای مجازی شهرستان مطرح شد و با توجه به ضرورت غنی شدن فضای رسانه‌ای از محتوای دینی، تشکیل شورای خانه فعالان خانه مجازی شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

    وی ادامه داد: بخش اعظمی از مردم ما از فضای مجازی و از پیام رسان‌های عمومی استفاده می‌کنند. در فضای رسانه موضوعی که ما کمترین توجه را به آن داریم و در مقابل دشمن بیشترین توجه را به آن دارد، حوزه ایثار و شهادت است. اگر محتواهای مرتبط با این حوزه به صورت منسجم در قالب یک برنامه اندرویدی در اختیار جوانان ما باشد، تأثیر آن بیش از بروشورهایی است که گاه در یادواره‌ها به دست مردم می‌رسد.

    قندعلی ادامه داد: به همین دلیل گروهی از فعالان سرآمد فضای مجازی در حوزه‌های مختلف در شهرستان شناسایی شدند. این افراد در بخش‌هایی همچون فعالیت شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های رایانه‌ای ایده‌های خود را ارائه دادند و از میان آنها ایده‌های قابل اجرا دنبال شد.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان افزود: پیرو این اقدامات تاکنون ۲ برنامه اندرویدی که قابلیت نصب روی گوشی‌های هوشمند را دارند، تولید شد. نام یکی از این برنامه‌ها «راز پلاک سوخته» با موضوع زندگی‌نامه شهید طهماسبی شهید مدافع حرم مسجدسلیمان است. زندگی‌نامه، خاطرات، وصیتنامه، تصاویر و مصاحبه با خانواده شهید محتوای این نرم‌افزار را تشکیل می‌دهد.

    وی گفت: برنامه «راز پلاک سوخته» به صورت رایگان در کانال‌های تلگرام و بازار منتشر شده است.

    قندعلی همچنین گفت: نسخه اولیه برنامه اندرویدی زندگی شهید کاهکش از شهدای مدافع حرم شهرستان نیز آماده شده است. علاوه بر این، تهیه برنامه ۴۰ شهید مفقودالاثر مسجدسلیمان و همچنین زندگی یک‌هزار شهید شهرستان با نام «آستاره‌های ایل» از کارهای در دست اقدام خانه فعالان مجازی حوزه ایثار و شهادت مسجدسلیمان است.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان اظهار کرد: حوزه دیگر فعالیت این گروه، تهیه و تولید عکس نوشته و پیام‌های تبلیغاتی بر اساس برش‌هایی از کتاب، آیات، احادیث و پیام‌های اخلاقی است.

    وی با تصریح به جای خالی مجمعی از فعالان مجازی حوزه دین گفت: اینکه بتوانیم جوانان فعال در حوزه وبلاگ‌نویسی، کانال، طراحی سایت، برنامه‌نویسی و … را گردهم آوریم و از ایده‌های آنها در این حوزه بهره‌مند شویم، ظرفیت خوبی است که می‌تواند یک شهر را متحول کند.

    قندعلی در پایان عنوان کرد: قصد ما از راه‌اندازی خانه فعالان مجازی در حوزه ایثار و شهادت که همزمان با روز خبرنگار رسماً آغاز به کار کرد، تقویت فضای مجازی در حوزه دین است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *