×
آخرین اخبار

جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی / معبد غار قدمگاه آذرشهر

  • کد نوشته: 52927
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۱
  • 982 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز ، این محل تاریخی در نزدیکی روستای بادامیار و در فاصله ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی آذرشهر واقع شده است و به صورت غاری مخروطی شکل با قطر ۱۵ متر در دل صخره سنگی کوه کنده شده است، در دوره‌های قبل از اسلام به عنوان معبد مهر استفاده می‌شد. دکتر ماهیار نواب، […]

    جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی / معبد غار قدمگاه آذرشهر

    به گزارش دیدگاه نیوز ، این محل تاریخی در نزدیکی روستای بادامیار و در فاصله ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی آذرشهر واقع شده است و به صورت غاری مخروطی شکل با قطر ۱۵ متر در دل صخره سنگی کوه کنده شده است، در دوره‌های قبل از اسلام به عنوان معبد مهر استفاده می‌شد.

    دکتر ماهیار نواب، استاد تاریخ و رئیس پیشین دانشگاه تبریز قدمت این غار را به ۱۲ هزار سال پیش تخمین می‌زند. قبلاً معبد خورشید پرستان و آتش پرستان بوده که در زمان های مختلف، بهره برداری های متفاوتی از این غار می شد.

    اکنون اهالی و روستاییان مراسم مذهبی ماههای محرم و رمضان را در این محل برگزار می کنند.

    Qadamqah Temple

    This old mosque is located near Badamiar village, 12 Km southeast of Azarshahr. It is like a cave and used as Mithraic temple. This place was previously a Zoroastrian temple, and at other times it was a safe place for fighting forces and sometimes used by dervishes. At present time, it is used as mosque.

    عکس ناصر غلامی هوجقان

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *