×
آخرین اخبار

کشته شدن ۶ سرباز پاکستانی در حمله شبه‌نظامیان در وزیرستان جنوبی

  • کد نوشته: 201774
  • ۱۴۰۳-۰۶-۳۰
  • 9 بازدید
  • ارتش پاکستان امروز جمعه اعلام کرد در پی آتش گشودن شبه‌نظامیان مسلح به سمت یک پاسگاه امنیتی در شمال غرب پاکستان دست کم ۶ سرباز پاکستانی کشته شدند.

    کشته شدن ۶ سرباز پاکستانی در حمله شبه‌نظامیان در وزیرستان جنوبی

    در هفته‌های اخیر حملات گروه‌های شبه نظامی در خاک پاکستان به ویژه در استان «خیبرپختونخواه» در شمال غرب این کشور در پشت مرز با افغانستان افزایش قابل توجهی پیدا کرده‌اند. اسلام آباد تاکید دارد در مناطق مرزی واقع در این استان شبه‌نظامیان طالبان پاکستان مخفی بوده و از این مخفیگاه‌ها دست به حملات روزانه علیه پاسگاه‌ها و کاروان‌های نیروهای امنیتی دولت پاکستان و همچنین ترورها و آدم‌ربایی‌های هدفمند مقام‌های دولتی و امنیتی می‌زنند.

    به نوشته وبگاه «عرب نیوز»‌ گروه‌های جدایی‌طلب شبه‌نظامی نیز در استان بلوچستان که هم‌مرز با ایران و افغانستان فعال بوده و حملات مشابه متعددی را به مواضع و مقام‌های امنیتی و دولتی پاکستان صورت می‌دهند.

    بخش رسانه‌ای ارتش پاکستان در بیانیه‌ای تصریح کرد: «گروهی از شبه‌نظامیان اواخر پنجشنبه در ناحیه لادها واقع در منطقه وزیرستان جنوبی استان خیبر پختونخواه به یک پاسگاه نیروهای امنیتی پاکستان حمله کردند.»

    در ادامه این بیانیه نوشته شد: «سربازان ما نبرد شجاعانه‌ای با آنها انجام داده و تلاش‌های آنها برای نفوذ را خنثی کرده و پنج شبه‌نظامی را کشتند.» ارتش پاکستان در این بیانیه تصریح داشت با این وجود در نتیجه تبادل آتش‌های شدید ۶ نفر از سربازان این ارتش در این نبرد جان باختند.

    ارتش پاکستان خاطرنشان کرد روز پنجشنبه در یک درگیری دیگر نیروهای پاکستانی تلاش هفت شبه‌نظامی برای نفوذ به منطقه «اسپینوام» در مرز افغانستان در منطقه وزیرستان جنوبی را ناکام گذاشتند.

    در بیانیه ارتش پاکستان نوشته شد: «این نیروهای نفوذی تحت محاصره و هدف حمله موثر قرار گرفته و بعد از یک تبادل آتش شدید تمامی هفت شبه‌نظامی کشته شدند و حجم زیادی تسلیحات، مهمات و مواد منفجره از آن کشف و ضبط شد.»

    اسلام‌آباد همچنین با تاکید بر اینکه شبه‌نظامیان طالبان پاکستان از خاک افغانستان حملات خود را به پاکستان به اجرا می‌گذارند حاکمان طالبان در کابل را دخیل در تسهیل فعالیت‌های شبه‌نظامیان ضد پاکستان دانسته اما این مقام‌ها این اتهام را رد می‌کنند.

    «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه گفت این سازمان نسبت به مساله نفوذ شبه‌نظامیان از افغانستان به داخل خاک پاکستان «به طور ویژه نگران است» و از کابل می‌خواهد جلوی استفاده گروه‌های تروریستی از خاک خود برای فعالیت‌هایشان را بگیرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *