×
آخرین اخبار

انتشار دو اثر جدید از بهمن پگاه راد در انتشارات نوید شیراز

  • کد نوشته: 197904
  • ۱۴۰۳-۰۵-۲۷
  • 66 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز، دو عنوان کتاب جدید از نویسنده مطرح کودکان و نوجوانان چاپ شد. جلدهای اول و دوم مجموعه چهار جلدی «سالهایی که برای دهه شصت و هفتادیها داستان نوشتم» در نشر نوید شیراز چاپ و روانه بازار کتاب گردید. به گفته سید محی الدین حسینی ارسنجانی فعال فرهنگ و رسانه،استاد بهمن پگاه […]

    انتشار دو اثر جدید از بهمن پگاه راد در انتشارات نوید شیراز

    به گزارش دیدگاه نیوز، دو عنوان کتاب جدید از نویسنده مطرح کودکان و نوجوانان چاپ شد.
    جلدهای اول و دوم مجموعه چهار جلدی «سالهایی که برای دهه شصت و هفتادیها داستان نوشتم» در نشر نوید شیراز چاپ و روانه بازار کتاب گردید.
    به گفته سید محی الدین حسینی ارسنجانی فعال فرهنگ و رسانه،استاد بهمن پگاه راد از جمله نویسندگان محبوب و نام آشنای کودک و نوجوان و چهره نامدار مطبوعاتی معاصر است و بسیاری از مردان کامل امروز و کودکان دیروز با آثار و نمونه داستانهای او آشنایی داشته و باسبک نوشتاری وی مانوسند.
    این نویسنده و پژوهشگر فرهنگی اظهار داشت: پگاه راد دهها سال با نشریات مختلف قبل و بعد از انقلاب همکاری داشته و دامنه فعالیتهای رسانه ای وی بویژه در زمینه روزنامه نگاری و خبرنگاری وسیع است و نام وی در عرصه کتاب نویسی برای کودکان خوش میدرخشد.
    دبیر اجرایی گروه فرهنگی شاهدان شیراز با تجلیل از مقام داستان نویسی پگاه راد و تاکید بر سبک خاص نگارش او در خلق آثار مهم و ماندگار حوزه ادبیات داستانی گفت:بعلل دشواریهای چاپ کتاب و کمبود کاغذ، انتشار برخی از آثار این نویسنده پرکار به تعویق افتاده بود اما بعد از گذشت چند سال داستانهای کوتاه وی که همگی آنها در مجله کیهان بچه‌ها چاپ شده اند یک به یک در مجموعه مدون منتشر و در اختیار علاقه مندان به مطالعه و تهیه کتابهای این نویسنده مطرح ادبیات داستانی قرار میگیرد.
    حسینی ارسنجانی بیان داشت:کتاب «یک عکس دسته جمعی» مجموعه داستانهای کوتاه بهمن پگاه راد شامل دو مقدمه است و در یکی به دوران طلایی و میراث جاویدان مجله کیهان بچه‌ها که یکی از نوستالژیهای کودکانه دهه ۴۰ تا ۶۰ است، اشاره شده و در مقدمه دوم با عنوان «کتابها و نوشته‌ های عجیب»نوشته محمدرضا اصلانی، از نویسندگان ادبیات داستانی کودک و نوجوان،به خوبیها و بدیها و یاد آوری خاطره های تلخ و شیرین در طول زندگی اشاره شده است.
    روزنامه نگار عضوخانه مطبوعات فارس در ادامه افزود: در مقدمه کتاب دوم بهمن پگاه راد که از یک مجموعه چهار جلدی منتشر شده و «بهار نارنج های خانه بغلی» نام دارد،به دوران طلایی و نوعی احساس مسؤولیت اشاره شده است.در این کتاب نیز ۲۵ داستان دیگر که همگی برای اولین بار در مجله کیهان بچه ها، چاپ شده، با ذکر تاریخ، زینت بخش کتاب گردیده و جناب پگاه راد در آخر کتاب نیز به بیان خاطراتی از دیروز، امروز و آینده کیهان بچه‌ها و آنهایی که طی ۷ دهه گذشته با این مجله همکاری داشته‌ اند، پرداخته‌ است.
    حسینی ارسنجانی خاطرنشان کرد: جلدهای سوم و چهارم این مجموعه داستانی به قلم بهمن پگاه راد در سال آینده منتشر میشوند.در جلد سوم، قسمتی دیگر از داستانهای کوتاه وی که در مجله کیهان بچه‌ها و نیز صفحه دانش آموز روزنامه «خبر جنوب» و ویژه‌ نامه‌های آفتابگردان و دوچرخه، همراه دو داستان بلند از او با عناوین «زورق‌های کوچک» که با نام «زورق های شکسته» در کیهان بچه ها چاپ شده و داستان سعدی رئیس جمهور فرانسه که در صفحات دانش آموز روزنامه «خبر جنوب» چاپ شده، منتشر میشوند.
    شاعر و دوبیتی سرای معاصر یاد آور شد:کتاب چهارم جناب پگاه راد که ادامه داستانهای کوتاه اوست و در ویژه‌نامه های آفتابگردان و دوچرخه ضمیمه روزنامه همشهری چاپ شده بودند،اختصاص دارد و همزمان دو داستان بلند وی با نام‌های سعدی رئیس جمهور فرانسه و تنها پهلوان شهر در جلد چهارم قرار میگیرند.
    سید محی الدین حسینی ارسنجانی همچنین گفت: کتاب اول چاپ شده از مجموعه چهار جلدی داستان های کوتاه بهمن پگاه راد با عنوان «یک عکس دسته جمعی» با ٢۶۴ صفحه به قیمت ٢۴٠ هزار تومان و کتاب دوم با عنوان «بهار نارنجهای خانه بغلی» با ۲۵۳ صفحه به بهای ۲۵۰ هزار تومان توسط نشر بین المللی نوید شیراز با مدیریت داریوش نویدگویی و دستیار ی اسماعیل حامدی فر و با حمایت و همکاری جناب حسین واحدی پور بنیانگذارموسسه «خبر» و مدیر مسئول روزنامه «خبر جنوب» چاپ و روانه بازار کتاب گردیده است.
    مجموعه دار فرهنگی و پژوهشگر فرهنگی فارس عنوان داشت: این دو کتاب در قطع رقعی و دارای جلدهایی چشم نواز و داستانهای جذاب و خواندنی اند که یادآور داستان های دهه شصتی و در حال و هوای داستانهای زیبا و خاطره انگیز مجله کیهان بچه ها میباشند و هم اکنون بر پیشخوان کتابفروشیهای سطح شهر شیراز قرار دارند.
    اهداگر کتب و نسخ خطی و اوراق تاریخی به مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس همچنین گفت:بهمن پگاه راد متولد ۱۳۳۰ و فارغ التحصیل روزنامه نگاری از دانشگاه تهران و دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و داستانهای کوتاه از این نویسنده در ابتدا در مجله فردوسی و در دوران اوج «کیهان بچه ها» در این مجله محبوب کودکان منتشر میشد.

    دبیر اجرایی گروه فرهنگی شاهدان شیراز تاکید کرد:پگاه راد از مفاخر داستان نویسی معاصر ماست و در روزهای ابتدایی تأسیس روزنامه «خبر جنوب» در شیراز به عضویت تحریریه این روزنامه پیوست و قریب به چهل سال با این نشریه پربار و محبوب همکاری داشته که کماکان ادامه دارد.
    لازم به یاد آوریست از بهمن پگاه راد قریب به سی اثر منتشر شده داستانی و…موجود است که کتابهای مثل رود پرخروش، تخت جمشید،از ساختمان زرد،پرنده و آتش،دریای طوفانی، دخترک و چشمهایش، همهمه های زیر شیروانی ،عصر پروانه ها،داستان جوی محله ما،دریای طوفانی،کتابهای آب گرفته، نبرد رئیسعلی و دو کتاب تازه چاپ بهار نارنجهای خانه بغلی و یک عکس دسته جمعی از جمله آثار اوست.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نویسنده: محمد ناصریراد
    منبع: دیدگاه نیوز

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *