×
آخرین اخبار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران: فرهنگ سازى و تبیین پدافند غیرعامل ضرورت جامعه است

  • کد نوشته: 18578
  • ۱۳۹۸-۰۸-۰۲
  • 706 بازدید
  • نشست خبری پدافند غیرعامل استان مازندران در ساری برگزار شد.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران: فرهنگ سازى و تبیین پدافند غیرعامل ضرورت جامعه است

    به گزارش دیدگاه نیوز از مازندران، عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در نشست خبری پدافند غیرعامل استان گفت: مقوله پدافند غیر عامل باید در مسیری صحیح به مردم آموزش داده شود و فرهنگسازی این مسأله یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری می باشد.

    زارع با تکیه بر توانمندی های استان در سطح کشور اعم از برخورداری از خبرگان و صاحبان اندیشه، پژوهشگران این عرصه و مدیران متعهد، می تواند گامهای ارزشمندی برای واکسینه کردن حفاظت از امکانات زیربنایی و حیاتی کشور بردارد.

    مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران نیز در این نشست خبری گفت: بیش از هزار برنامه هفته پدافند غیرعامل در استان اجرا می شود که رشد ۴۸ درصدی را نشان می دهد.

    حسین منفردی در نشست با خبرنگاران، یکی از الزامات ضروری حاکمیت را داشتن رسانه قوی و حقیقت محور بیان کرد وبا گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: بیش از هزار برنامه در این هفته در استان اجرا می شود که رشد ۴۸ درصدی از نظر کمی و کیفی نسبت به سال قبل دارد.

    وی افزود: مازندران در برخی از ابعاد پدافند غیرعامل در کشور درخشش دارد و در حوزه جذب اعتبارات در حوزه پدافند غیرعامل با اجرای ۱۱۶ پروژه با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال جزو استان های برتر است.

    منفردی با بیان اینکه حداقل در هر شهرستان یک پروژه پدافند غیرعامل اجرا شده است ادامه داد: همایش تجلیل از فعالان عرصه پدافند غیرعامل در سال هلال احمر ساری برگزار می شود و در این همایش از کسانی که در حوزه پدافند غیرعامل نقش داشتند تقدیر می شود.

    او با اظهار اینکه طرح جامع پدافند غیرعامل استان تا قبل از پایان سال قبل تهیه شده است گفت: مازندران دومین استانی است که مطالعات طرح پدافند غیرعامل را تهیه کرده است و این طرح همزمان با سراسر کشور روز ۱۴ آبان ماه رونمایی می شود.

    وی افزود: همه دستگاه ها موظفند پروژه ها را طبق الزامات مطرح شده در طرح جامع پدافند غیرعامل اجرایی کنند.

    منفردی با اظهار اینکه آموزش و فرهنگ سازی مقوله مهم در پدافند غیرعامل به شمار می رود تصریح کرد: در نیمه اول امسال ۲۱۲ دوره آموزشی برگزار و ۷۸ هزار نفر در این دوره ها از آموزش ها بهره مند شدند.

    وی از تنظیم سند ۴۰ ساله متناسب با بیانیه دوم انقلاب برای مازندران خبر داد و گفت: سند چشم انداز ۴۰ ساله در هفت محور برای استان تدوین و تهیه شده است و بودجه ها باید براساس آن تنظیم شود.

    منفردی به طرح مشاوران جوان پدافند غیرعامل در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون چهار شهرستان انتخابات مشاوران جوان را برگزار کردند و شهرستان های محمودآباد، عباس آباد و قائمشهر موفق به انتخاب مشاوران جوان پدافند غیرعامل شدند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *