×
آخرین اخبار

لغو مرخصی مدیران خوزستان تا عادی شدن شرایط جوی ، عشایر استان نسبت به ذخیره سازی اقلام ضروری اقدام کنند

  • کد نوشته: 184677
  • ۱۴۰۲-۱۲-۲۷
  • 116 بازدید
  • معاون عمرانی استانداری خوزستان از لغو مرخصی مدیران در خوزستان تا پایداری جوی و عادی شدن شرایط خبر داد.

    لغو مرخصی مدیران خوزستان تا عادی شدن شرایط جوی ، عشایر استان نسبت به ذخیره سازی اقلام ضروری اقدام کنند

    به گزارش دیدگاه نیوز ؛ محمد خانچی معاون عمرانی استاندای خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: پیرو هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش با حجم بالا از روز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا چهارشنبه یکم فروردین ماه ۱۴۰۳، اقداماتی ازجمله برگزاری جلسه مدیریت بحران به ریاست استاندار خوزستان، جلسه بررسی میزان حجم بارش‌ها و کار‌های پیشگیرانه و مقابله با رخداد‌های احتمالی نظیر؛ ذخیره سازی آب در سد‌های استان، رهاسازی آب و سناریو‌های متناسب با این موضوع، پایش مستمر رودخانه‌ها و پایین دست سد‌ها و همچنین بررسی مدل‌های مختلف هواشناسی و دریافت حجم بارش‌ها در نقاط مختلف و تدوین برنامه‌ها متناسب با شرایط در دستور کار قرار گرفت.
    وی افزود: باتوجه به تجربه سیلاب ۱۳۹۸ در خوزستان، تلاش داریم علاوه بر حفظ ذخایر سد‌ها که به دلیل بارش‌های کم در سال آبی جاری، به حداقل رسیده‌اند، به گونه‌ای رفتار شود که کمترین مشکل و خسارت را در این روز‌ها که میزبان مهمانان نوروزی در استان هستیم، شاهد باشیم.
    خانچی با اشاره لغو مرخصی مدیران در خوزستان تا پایداری جوی و عادی شدن شرایط و ابلاغ‌های لازم به همه دستگاه‌های اجرایی، ادامه داد: در این مدت رصد راه‌ها و اقامتگاه‌های بین راهی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان باید انجام شود.
    معاون عمرانی استانداری خوزستان اضافه کرد: به دلیل حضور عشایر در مجموعه در مناطق عشایری استان، اطلاع رسانی‌های لازم به جامعه هدف برای ذخیره سازی مواد غذایی و خودداری از استقرار در مناطق سیلابی صورت گرفته است تا با کمترین مشکل مواجه شوند.
    وی عنوان کرد: به کشاورزان اعلام شده پمپ‌های آب موجود مسیر رودخانه‌ها را جا به جا کنند، همچنین موضوع اسکان اضطراری افرادی که در معرض سیلاب قرار دارند نیز در دستور کار قرار گرفته است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *