×
آخرین اخبار

برخورداری بیش از ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی خوزستان از آب

  • کد نوشته: 179259
  • ۱۴۰۲-۱۱-۱۴
  • 165 بازدید
  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ۴۰ پروژه آبرسانی شهری و روستایی در این استان با هزینه ۵ هزار و ۵۸۸ میلیارد ریال همزمان با «دهه فجر» امسال افتتاح می‌شود که به واسطه آن‌ها ۱۳۰ هزار نفر از نعمت آب برخوردار می‌شوند.

    برخورداری بیش از ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی خوزستان از آب

    به گزارش دیدگاه نیوز ؛صابر علیدادی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۱۳۰ هزار و ۴۵۰ نفر از افتتاح این طرح ها منتفع می‌شوند اظهار کرد: برای اجرای این پروژه ها در مجموع ۵ هزار و ۵۸۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی شرکت آب و فاضلاب خوزستان سرمایه گذاری شده است.

    وی با اشاره به اینکه بهره‌مندی روستاییان از آب شرب سالم و پایدار یکی از مهمترین فعالیت‌هایی است که از ابتدای دولت سیزدهم به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: ۱۲ پروژه شهری در ۷ شهر و ۲۸ پروژه روستایی در ۹۱ روستای خوزستان در آستانه چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی در استان وارد مدار بهره برداری می شوند.

    علیدادی با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده ۷۶ هزار و ۹۰۰ نفر در شهرهای آغاجاری، اهواز، الوان، اندیمشک، چم گلک، حسینیه و شوشتر از نعمت آب آشامیدنی پایدار منتفع می‌شوند، به روند توسعه زیرساخت‌ها در روستاهای کشور اشاره کرد و گفت: با احداث، توسعه، بازسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، ارتقا و بازسازی ایستگاههای پمپاژ، احداث و تجهیز چاهها ۵۳ هزار و ۵۵۰ نفر در ۹۱ روستا شهرستانهای ایذه، باغملک، دزفول، شوش، شوشتر، کارون، کرخه و هندیجان از آب آشامیدنی پایدار بهره مند می شوند.

    وی تصریح کرد: برای بهره برداری از این پروژه ها ۱۷۹ کیلومتر توسعه و بازسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع، احداث، ارتقاء و بازسازی تاسیسات آبرسانی و ایستگاههای پمپاژ به تعداد ۹ یگان، احداث و تجهیز ۹ باب چاه آب شرب و احداث و تکمیل ۳ باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت کلی ۴۵۰۰ مترمکعب اجرایی شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *