×
آخرین اخبار

بزرگداشت خیّر بیمارستان ‌ساز حاج کریم مردانی آذری در تبریز

  • کد نوشته: 160613
  • ۱۴۰۲-۰۷-۲۳
  • 163 بازدید
  • محمدجواد حیدری‌ پور، مدیرکل سازمان‌ های مردم ‌نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت، در سفری یک‌ روزه به تبریز، در آیین نکوداشت نیکوکار شناخته‌ شده آذربایجانی، حاج کریم مردانی آذری، که همزمان با پاسداشت نودمین سالروز تولد وی برگزار شد، شرکت کرد.

    بزرگداشت خیّر بیمارستان ‌ساز حاج کریم مردانی آذری در تبریز

    به گزارش دیدگاه نیوز ، در این آیین که استاندارآذربایجان شرقی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مدیران ارشد استانی و مردم قدرشناس تبریز حضور داشتند، در سالن همایش‌ های بین‌ المللی خاوران تبریز با اهدای لوح سپاس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این خیّر نامدار و فروتن تجلیل شد.

    مردانی آذری، بانی بیمارستان ۷۰۰ تخت‌خوابی فوق ‌تخصصی کودکان زهرا مردانی آذری تبریز است که با مشارکت ۲۴۰۰ میلیارد ریالی این نیکوکار در سال ۱۴۰۱ به پایان رسیده است.
    وزیر بهداشت نیز به همین مناسبت در پیامی مکتوب، ضمن قدردانی از این خیّر، خدمات وی را در جهت تعمیق پیوندهای عمیق اجتماعی و روحیه مشارکت در تامین نیازهای سلامت ‌محور جامعه، ارج نهاد. در پیام وزیر بهداشت آمده است: “خیر نیک ‌اندیش، جناب آقای حاج کریم مردانی آذری، خداوند متعال را سپاس می گوییم که خیرین صالح و وارسته ‌ای چون جنابعالی طی سالیان متمادی، همراه و همگام نظام سلامت بوده و در تامین سلامت جامعه اسلامی، دستاوردهایی ارزشمند و افتخار آفرین داشته‌ اند. بی ‌شک نقش ‌آفرینی و حضور پربرکت جنابعالی در توسعه مجموعه کم ‌نظیر مرکز آموزشی و درمانی کودکان زهرا مردانی آذری که به نام مادر بزرگوارتان مزین گردیده، حسنه ‌ای ماندگار و شایسته قدردانی و حق ‌شناسی است. از این رو ضمن تبریک سالروز تولدتان، مراتب قدردانی خود را از احساس مسئولیت شما فرهیخته گرامی در تعمیق پیوندهای عمیق اجتماعی و روحیه مشارکت در تامین نیازهای سلامت ‌محور جامعه ابراز می ‌دارد.»
    در پایان آیین نکوداشت، از تندیس و تمبر یادبود حاج کریم مردانی آذری از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور مدیرکل سازمان‌ های مردم ‌نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت، رونمایی شد.
    حیدری ‌پور، سپس با حضور در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در نخستین نشست شورای هماهنگی مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز که با حضور اعضا و مدعوین در محل تشکیل شد، شرکت و سخنرانی کرد.
    مدیرکل سازمان ‌های مردم ‌نهاد و خیّرین سلامت با اشاره به دخیل بودن سایر مردم و بخش ‌ها در امر سلامت، گفت: حوزه سلامت وجه اشتراک همه گروه‌ ها و دسته‌ ها است و تنها حوزه‌ ای است که همه گروه ها برای تامین سلامت یاری می‌ رسانند و این نشانگر اهمیت سلامت در جامعه است.
    حیدری ‌پور با پرداختن به نگاه جدی وزیر بهداشت به حوزه مشارکت‌ های مردمی و امور خیریه، افزود: دولت و وزارت بهداشت به تنهایی و از نظر اقتصادی قادر به حل تمام مسائل نیستند و نقش پررنگ خیّرین در حوزه بهداشت و درمان به وضوح احساس می شود.
    وی ادامه داد: حتی رییس جمهوری هم نسبت به حضور جدی خیّرین در حوزه سلامت تاکید دارند و طی جلسه ای که با ایشان داشتیم، تاکید بر حمایت کامل دولت از خیّرین و مشارکت‌ کنندگان داشتند.
    مدیرکل سازمان ‌های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت تبریز را شهر اولین ‌ها خواند و گفت: در اکثر حوزه ‌ها، مخصوصا در حوزه خیّرین سلامت و مشارکت‌ های مردمی نیز شهر تبریز به عنوان شهر اولین ‌ها مطرح بوده و این موضوع به وضوح قابل مشاهده است.
    حیدری ‌پور افزود: بیش از ۲۰هزار خیّر در کل کشور به صورت مستقیم با حوزه سلامت همکاری و مشارکت دارند و بانک اطلاعات آنها گردآوری شده است، اما چنانچه بخواهیم خیّرینی که شناسایی ‌نشده اند را به این آمار بیفزاییم، شاید چیزی نزدیک به ۱۰۰هزار نفر در حوزه سلامت به ما یاری می ‌رسانند که تعداد قابل توجهی است. همچنین ۳هزار موسسه خیریه و سمن در حوزه سلامت کشور شناسایی شده ‌اند.
    مدیرکل سازمان ‌های مردم ‌نهاد و خیّرین سلامت در پایان سخنان خود با اشاره به نقش تسهیلگری اداره کل سازمان‌های مردم ‌نهاد و خیّرین سلامت در راستای امور خیّرین، سمن‌ها و موسسات خیریه گفت: بنا به ظرفیت‌های ملی و حتی بین ‌المللی که در تبریز وجود دارد، ما هم آن را به صورت ویژه می‌بینیم و تبریز را به عنوان مسوول کارگروه سمن‌ها انتخاب می‌کنیم تا با یاری از تجربیات خود و دیگران، نقش و خدماتی ارزشمند به ویژه در این حوزه داشته باشد.
    وی افزود: در این حوزه کارهای زیادی لازم است که انجام شود البته با تلاش عزیزان تا بحال هم اقدامات مهمی انجام شده است.

    در این نشست، رییس دانشگاه، اعضای هیات رییسه و مدیر مشارکت‌ های مردمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، نایب ‌رییس اتاق بازرگانی ایران، رییس انجمن صنایع استان آذربایجان شرقی و نمایندگان سازمان‌های مردم ‌نهاد و خیّرین سلامت حضور داشتند.
    مدیرکل سازمان‌ های مردم ‌نهاد و خیّرین سلامت در پایان سفر خود از مجتمع آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا (ع) تبریز و پروژه خیّرساز یددرمانی و کلین ‌روم این مرکز که با صرف هزینه‌ای ۱۵۰میلیارد ریالی به بهره ‌برداری رسیده است، بازدید کرد و در نشستی در جریان دیگر پروژه‌های خیّرساز این مرکز مانند ساختمان دیالیز ۱۲۲ تختخوابی، بخش پیوند اعضا، اتاق عمل پیوند اعضا، بخش درد و طب تسکینی قرار گرفت./انتهای پیام

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *