×
آخرین اخبار

نتیجه یک نظرسنجی؛ ۸۰درصد مردم از عملکرد شهرداری اهواز رضایت ندارند

  • کد نوشته: 145089
  • ۱۴۰۲-۰۴-۳۱
  • 122 بازدید
  • گزارش نظرسنجی خبرنگار فارس تحت عنوان «عملکرد شهرداری» از مراجعین به مناطق هشتگانه شهرداری اهواز نشان داد؛ عدم رضایت‌مندی مردم از عملکرد شهرداری بالای ۸۰ درصد است.

    نتیجه یک نظرسنجی؛ ۸۰درصد مردم از عملکرد شهرداری اهواز رضایت ندارند

    خبرگزاری فارس از اهواز نوشت: عملکرد شهرداری و شورای شهر اهواز ظرف دو سال گذشته با حرف و حدیث‌های زیاد و انتقادات شدید مردمی همراه بوده است، از طرفی ضعف عملکرد مناطق هشتگانه شهرداری تلفیقی از بی تدبیری این دو را به همراه داشته است به طوری که نارضایتی عمومی در میان همه شهروندان اهوازی گواه این مسأله است.

    بر همین اساس و برای بررسی دقیق میزان رضایت مندی و عدم رضایت مردم خبرنگار فارس با تهیه فرم نظرسنجی تحت عنوان «عملکرد شهرداری» طی تحقیق میدانی به سراغ مراجعین  مناطق هشتگانه شهرداری اهواز رفته و سوالاتی را با آن‌ها در میان گذاشت.

    این تحقیق که از چهار سوال تشکیل شده است به علت مراجعه، و اینکه کار آن‌ها در منطقه مورد نظر انجام شده یا خیر، همچنین نحوه پاسخگویی کارکنان شهرداری با ارباب رجوع ودر آخر توضیحات خبرنگار میدانی اشاره می‌کند.

    در این تحقیق میدانی ۱۲۰ نفر به نظرسنجی خبرنگار فارس پاسخ دادند، به این صورت که خبرنگار فارس با حضور در محل شهرداری‌های مناطق با  تعداد ۱۵ نفر از مراجعه کنندگان به مناطق شهرداری به طور تصادفی گفت‌وگو کرده است که نتیجه نظر سنجی در ادامه عنوان می‌شود.

    در این نظر سنجی از تعداد ۱۲۰ نفر ۸۳ نفر جهت دریافت خدمات شهری مراجعه کرده بودند که از این تعداد ۴۴ نفر به  «برخورد مناسب» تعداد ۱۰ نفر به «برخورد مناسب،راهنمایی موثر و سرعت در انجام کار» و تعداد ۴ نفر «برخورد مناسب و راهنمایی موثر» اشاره کردند.

    در ادامه از آمار ۱۲۰ نفری که در این نظر سنجی شرکت داشتند نیز دلیل عدم رضایت مندی تعداد ۵۹ نفر  به دلیل «تاخیر در پاسخگویی و امروز و فردا کردن» و تعداد ۱۲ نفر به دلیل «عدم پاسخگویی و تاخیر در پاسخگویی(امروز و فردا کردن)»کارمندان شهرداری‌های مناطق بود.

     رضایت‌مندی مراجعه کنندگان صرفاً مربوط به برخورد مناسب کارکنان شهرداری با آن‌ها بوده است و نه حل مشکل مراجعه کننده و یا پاسخگویی مناسب است و درصد بالایی از مراجعه کنندگان با عدم پاسخگویی، امروز و فردا کردن کارکنان شهرداری و تعلل در انجام کار مواجه شده بودند.

    به طور حتم وجود شهروندان به عنوان سرمایه‌‌های اجتماعی در جوامع شهری، نیازمند خدمات شایسته در حوزه‌های عمرانی شهری، فضای سبز، توسعه خدمات فرهنگی و سایر مباحث راهبردی هستند و چنانچه نقد و یا گلایه‌ای  در فضای حقیقی و یا مجازی مطرح می‌شود به طور حتم  ناشی از ضعف عملکرد مسئوولان در آن حوزه است و آنچه مورد انتظار است این است که مسئوولان علاوه بر اصلاح امور به نحوی رفتار کنند که رضایت‌مندی مردم فراهم و  از پاسخگویی به مردم شانه خالی نکنند.

    از ابتدای امسال طرح سوال و استیضاح از شهردار اهواز کلید خورد هر چند حمایت‌های رئیس شورا و هیات رئیسه شورا مانع از آن شد این روند در زمان قانونی خود بررسی شود و این روند با گذشت چهار ماه هنوز هم ادامه دارد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *