×
آخرین اخبار

افزایش ۲ برابری بازرسی آلتراسونیک در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

  • کد نوشته: 12673
  • ۱۳۹۷-۰۵-۱۶
  • 798 بازدید
  • مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از افزایش ۲ برابری اجرای بازرسی تأسیسات فرآورشی این شرکت به روش آلتراسونیک نسبت به سال قبل خبر داد .

    افزایش ۲ برابری بازرسی آلتراسونیک در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، مهندس قباد ناصری با اعلام این خبر اظهار داشت : طی این روش بازرسی بیش از ۳۶۷ هزار دسی متر مربع تأسیسات فرآورشی این شرکت شامل تسهیلات سرچاهی ، خطوط لوله ، شیرگاه ها ، سیستم های لوله کشی و تجهیزات ثابت مورد بازرسی کارشناسان این شرکت قرار گرفت .

    وی با اعلام اینکه این مقدار ۲/۲ برابر بیشتر از سال قبل است افزود : این بازرسی ها با صرف زمانی معادل ۱۵۰۰ نفر روز محقق گردید و طی آن ۱۱۷۳۲ نقطه از تأسیسات فرآورشی مورد بازرسی مدون و برنامه ریزی شده کارشناسان بازرسی فنی قرار گرفت و در خاتمه با جمع آوری و آنالیز داده های مربوطه ، نقاط دارای خوردگی شناسایی و ترمیم گردید .

    این مقام مسئول در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در خصوص مزایای بازرسی به روش آلتراسونیک نسبت به سایر روش ها گفت : بازرسی به روش آلتراسونیک یکی از از روش های به روز و فراگیر در بازرسی فنی صنایع می باشد که طی آن امواج صوتی ایجاد شده بوسیله دستگاه آلتراسونیک به داخل ضخامت قطعه ارسال می شود .

    مهندس ناصری با عنوان اینکه دست کم ۱۱ نقطه از تأسیسات مختلف این شرکت دارای خوردگی شدید تشخیص داده شد افزود : این خوردگی ها که می توانست به نشت نفت و خسارت های زیست محیطی منجر شود با اقدامات بموقع کارشناسان بخش تعمیرات این شرکت ترمیم یا تعویض کردید .

    وی با بیان اینکه شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با در اختیار داشتن بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر انواع خطوط لوله نفت وگاز و پساب صنعتی و قدمتی فراتر از ۱۱۰ سال قدیمی ترین تولید کننده نفت و گاز کشور و خاورمیانه است اظهار داشت : پایش وضعیت و تضمین سلامت عملکرد تأسیسات فرآورشی در راستای تولید ایمن و پایدار از تأسیسات و رعایت جنبه های ایمنی و زیست محیطی از اهداف و برنامه های مهم اداره بازرسی فنی این شرکت است .

    مهندس ناصری با اشاره به شرایط جغرافیایی خاص و متمایز این شرکت در مقایسه با سایر شرکت های بهره بردار نفت و گاز گفت : از یک سو بیش از نیمی از چاه های و تأسیسات این شرکت مشرف به حوضه ی آبریز ۶ سد و دریاچه بزرگ کشور و در مجاورت رودخانه های دائمی و پرآب نظیر کارون ، کرخه ، دز و کرخه قرار دارد و از سوی دیگر راهبری و تولید از دومین مخزن گاز ترش جهان از نظر میزان هیدروژن سولفوره که در فاصله ی نزدیکی از شهر مسجدسلیمان واقع شده ، اهمیت و ضرورت توجه به سلامت و پایش وضعیت تأسیسات فرآورشی این شرکت را در زمینه بازرسی های مدام و برنامه ریزی شده از تأسیسات متنوع و پراکنده فرآورشی دو چندان می نماید .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *