×
آخرین اخبار

پایش بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از اراضی لرستان در تعطیلات نوروزی

  • کد نوشته: 123185
  • ۱۴۰۲-۰۱-۱۵
  • 147 بازدید
  • فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان اظهار کرد:۹۳۸۷ هزار کیلومتر از اراضی زراعی و باغ های استان لرستان در تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۲ مورد پایش قرار گرفت.

    پایش بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از اراضی لرستان در تعطیلات نوروزی

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان؛ سرهنگ مسلم مویدی از شناسایی ۴۰مورد تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها در تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۲ توسط گشت های یگان حفاظت امور اراضی استان خبر داد.

    وی اظهار کرد :تیم‌های گشت یگان حفاظت امور اراضی با نظارت دقیق بر موضوع حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها ؛مشاوره لازم جهت رعایت قوانین مربوط به امور اراضی انجام داده و در زمینه توزیع بروشور و پوستر های سامانه ۱۳۱ و یگان حفاظت امور اراضی در بین مردم فعالیت می نمایند.

    وی ادامه داد: در تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۲ تعداد نیروی اعزامی ۲۸۰نفر ساعت واحدهای گشت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها فعال، و حدود ۹۳۸۷ هزار کیلومتر از اراضی مورد پایش قرار گرفت.

    فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا و ساخت‌وساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها اقدام می‌کنند، بیان کرد: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع‌وقمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

    سرهنگ مسلم مویدی در پایان گفت: بی‌شک مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است. شهروندان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن۱۳۱) یا مراجعه به واحدهای مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مدیریت‌های امور اراضی استان اطلاع دهند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *