×
آخرین اخبار

تشکیل کارگروه فولاد و سیمان برای تامین مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی

  • کد نوشته: 101692
  • ۱۴۰۱-۰۸-۰۲
  • 231 بازدید
  • سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تشکیل کارگروه فولاد و سیمان برای تکمیل زنجیره تامین مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

    تشکیل کارگروه فولاد و سیمان برای تامین مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی

    به گزارش دیدگاه نیوز، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تشکیل کارگروه فولاد و سیمان در همراهی دو وزارتخانه راه و شهرسازی و صمت برای تکمیل زنجیره تامین مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

    فولادبان نوشت، محمدمهدی حیدری گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص رد و یا تایید الحاق اراضی به محدوده شهرها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مسائل مختلف از جمله مساله فرونشست زمین، گسل‌های فعال و سایر مخاطرات را مورد توجه و کار کارشناسی قرار می‌دهد و نظرات کارشناسی مرکز به شورای‌عالی شهرسازی و معماری اعلام می‌شود تا شورا در این خصوص اعلام‌نظر نهایی داشته باشد.

    سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، دو مصالح ساختمانی پرکاربرد نهضت ملی مسکن را سیمان و فولاد عنوان کرد و توضیح داد: در خصوص تامین فولاد طرح نهضت ملی مسکن جلساتی با مدیرعامل ذوب آهن در همراهی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و نماینده وزارت صمت انجام شد و در کنار آن از این کارخانه بازدید به عمل آمد.

    حیدری تصریح کرد: در زنجیره تامین مصالح و تنوع در ارائه محصولات فولادی ساختمانی مقرر شد تا کارگروهی فنی شکل بگیرد و ساز و کارها تعیین و مدیریت شود.

    وی ادامه داد: در خصوص تامین مصالح ساختمانی سیمان، ترویج استفاده از سیمان آمیخته مدنظر است که بتواند جایگزین قسمتی از سیمان پرتلند شود تا هم موضوعات محیط‌زیستی و هم افزایش ظرفیت تولید و هم کاهش قیمت با کمک کارخانه‌های تولید و انجمن سیمان مدیریت شود. در این راستا، کارگروه ملی سیمان در هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت در مرکز تحقیقات تشکیل می‌شود.

    حیدری تاکید کرد: حداکثر تا یک ماه آتی در همکاری وزارت راه و وزارت صمت کارگروه فولاد و سیمان برای تامین به موقع مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن تشکیل خواهد شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.