×
آخرین اخبار

۲۷ طبقه لندن در آتش (بروزرسانی شد)

  • کد نوشته: 3627
  • ۱۳۹۶-۰۳-۲۴
  • 1099 بازدید
  • در پی آتش گرفتن برج مسکونی ۲۷ طبقه در منطقه لنکستر، شهردار لندن در این شهر وضع فوق العاده اعلام کرد.

    ۲۷ طبقه لندن در آتش (بروزرسانی شد)
    به گزارش دیدگاه نیوز، با وجود گذشت حدود ۷ ساعت از شروع آتش سوزی، آتش نشان ها هنوز نتوانسته اند آتش را در برج مسکونی ۲۷ طبقه گرنفل واقع در غرب لندن اطفا کنند.
    آتش از حدود یک بامداد امروز تمام طبقات برج «گرنفل» را در برگرفت به نحوی که از در و دیوار و پنجره های آن آتش زبانه می کشید. ۱۲۰ خانوار در این برج سکونت داشتند.
    ۲۰۰ آتش نشان به همراه ۴۰ خودروی آتش نشانی تلاش می کنند این آتش را خاموش کنند. نخستین اقدام آتش نشان ها بعد از حضور در محل حادثه تخلیه ساکنان ساختمان بود. با وجود این گستردگی آتش سوزی مانع از خروج همه ساکنان ساختمان شده و بسیاری در آتش گرفتار شدند که برخی از آنها از ترس سوختن خود را به بیرون از ساختمان پرت کردند.

    تاکنون مصدوم شدن ۳۵ نفر بر اثر این حادثه و انتقال آنها به پنج بیمارستان لندن تایید شده است. اما هنوز تعداد قربانیان احتمالی این حادثه اعلام نشده است.

    آتش نشانی لندن اعلام کرد برای کنترل دامنه حادثه تمام ساختمان های اطراف این برج تخلیه شده است.
    به گفته شاهدان آتش سوزی از حدود یک صبح شروع شد. به علت گستردگی و حجم آتش سوزی احتمال می رود این برج یکباره خراب شود و فرو بریزد برای همین پلیس مانع نزدیک شدن مردم به محل حادثه می شود. 
    هنوز علت این آتش سوزی مشخص یا اعلام نشده است.

    .

    .
    لحظه به لحظه از حادثه
    ** ( ساعت ۱۱و ۴۰ دقیقه) منابع خبری به نقل از سازمان امداد و نجات انگلیس اعلام کردند در آتش سوزی برج گرنفل لندن، پنجاه نفر مصدوم شده اند.

    ** (ساعت ۱۱ و ۳۴ دقیقه) رئیس آتش نشانی لندن اعلام کرد بر اثر آتش سوزی برج مسکونی شماری کشته شده اند.

    ** ( ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه) آتش سوزی هنوز مهار نشده است و در طبقات بالای برج مسکونی شعله های آتش و دود مشاهده می شود
    ** ( ساعت ۹ و ۳۸ دقیقه) سرویس‌ آمبولانس پایتخت انگلیس اعلام کرد دست‌کم ۳۰ نفر در آتش‌سوزی گسترده سه‌شنبه شب در برج مسکونی ۲۷ طبقه در غرب لندن زخمی شدند. استوارت کریچتون معاون مدیرعملیات امدادرسانی در سرویس آمبولانس لندن (London Ambulance Service) در بیانیه‌ای اعلام کرد:  ۳۰ زخمی را به پنج بیمارستان مختلف انتقال داده ایم.
     
    ** ( ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه) در پی وقوع آتش سوزی، صادق خان شهردار لندن اعلام وضع فوق العاده کرد.

    ** ( ساعت ۹ و ۱۲ دقیقه) شاهدان می گویند صدای افرادی که از داخل برج فریاد می زنند و کمک می خواهند، همچنان شنیده می شود. خبرنگار راشاتودی گفت: یکی از ساکنان طبقه هفدهم این برج که توانسته بود خود را نجات دهد گفت حدود یک سال است که ساکنان این برج از وجود برخی مشکلات در آن شکایت داشتند زیرا ساختمان خیلی قدیمی است و پنجاه یا شصت ساله است. بسیاری از افراد ساکن این برج مسلمانند و هنوز مشخص نیست برای افرادی که در داخل برج گیر افتاده اند چه اتفاقی رخ داده است اما آنچه که واضح است این است که افراد زیادی در داخل گرفتار آتش شده اند.

    **( ساعت ۸ و ۳۴ دقیقه) پلیس لندن از مردم خواسته است از این برج دور شوند زیرا احتمال فرو ریختن آن وجود دارد. پلیس همچنین اعلام کرد تخلیه این ساختمان همچنان ادامه دارد. شماری از افراد به سبب استشمام دود تحت درمان هستند. صد و بیست واحد مسکونی در این برج وجود دارد. علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست.
    **(ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه) گزارش ها از فروریختن بخش هایی از برج گرنفل بر اثر آتش سوزی حکایت دارد. دود و آتش همچنان این ساختمان را دربرگرفته است.
    **(ساعت ۸): سی ان ان گزارش کرد که برخی از کسانی که در این برج گرفتار شده اند از ترس خودشان را به بیرون از ساختمان پرت می کنند.
    ** ( ساعت ۷ و ۵۶ دقیقه) برخی از منابع خبری از مصدوم و مجروح شدن چندین نفر بر اثر این آتش سوزی خبر دادند.
    .
    .
    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *