×
آخرین اخبار

۸۳۷ اثر به دبیرخانه سوگواره عاشورایی “چلچراغ” در لرستان ارسال شد

  • کد نوشته: 154339
  • ۱۴۰۲-۰۶-۱۸
  • 172 بازدید
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ۸۳۷ اثر در قالب ۱۴ بخش به دبیرخانه سوگواره عاشورایی “چلچراغ” ارسال شده است.

    ۸۳۷ اثر به دبیرخانه سوگواره عاشورایی “چلچراغ” در لرستان ارسال شد

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان؛ منصور احمدی در اینباره اظهار کرد: باتوجه به محدود بودن زمان ارسال اثر در یک ماه، اما سوگواره با استقبال کم‌نظیر هنرمندان لرستانی همراه بود.

    وی با اشاره به حضور پرشور نوجوانان و جوانان در سوگواره افزود: آثار توسط گروه های تخصصی شامل پیشکسوتان و اساتید حوزه فرهنگ و هنر در هر شهرستان بعنوان دبیرخانه هر بخش داوری و افراد برگزیده به دبیرخانه مرکزی معرفی شدند.

    وی ادامه داد: این رویداد فرهنگی در ۱۴ بخش فراخوان شد و هر شهرستان مسئولیت اطلاع‌رسانی و داوری آثار خود را بر عهده داشت همچنین یکی از ویژگی‌های سوگواره، هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌های فرهنگی چون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، جبهه فرهنگی استان و کانون های فرهنگی هنری مساجد بود.

    احمدی با اشاره به اینکه بیستم شهریورماه جاری مراسم اختتامیه سوگواره چلچراغ برگزار می‌شود گفت: بخش رویدادهای مردمی اربعین تا یک مهر بدلیل اینکه سفرهای اربعین در حال انجام است ادامه دارد.

    وی ادامه داد: در این رویداد بر فرآیند خلق آثار هنری در کنار توجه به محصولات فرهنگی و هنری، اولویت دادن به کنشگران مردمی در فضای مجازی، ،هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی و نقش دهی به دبیرخانه‌های تخصصی شهرستان‌ها در قالب‌های هنری، فرهنگی و رویدادهای میدانی تاکید شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *