×
آخرین اخبار

گفتگویی پیرامون رشته اتومبیلرانی با فرنوش رضایی

  • کد نوشته: 148662
  • ۱۴۰۲-۰۵-۲۱
  • 148 بازدید
  • به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز، در مصاحبه ای با فرنوش رضایی آورده است:من فرنوش رضایی هستم. ۳۳ ساله، فوق لیسانس حقوق. با توجه به علاقه و استعداد من، حدود دو سال و نیم پیش به دعوت آقای هادی شاهمرادی وارد عرصه ی حرفه ای اتومبیلرانی و رشته ی دریفت شدم. دوره ی آموزش حرفه ای […]

    گفتگویی پیرامون رشته اتومبیلرانی با فرنوش رضایی

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز، در مصاحبه ای با فرنوش رضایی آورده است:من فرنوش رضایی هستم. ۳۳ ساله، فوق لیسانس حقوق.
    با توجه به علاقه و استعداد من، حدود دو سال و نیم پیش به دعوت آقای هادی شاهمرادی وارد عرصه ی حرفه ای اتومبیلرانی و رشته ی دریفت شدم. دوره ی آموزش حرفه ای دریفت را در کشور ترکیه گذراندم و موفق به دریافت گواهینامه بین المللی اتومبیلرانی در رشته ی دریفت از فدراسیون اتومبیلرانی ترکیه شدم. بعد از آن یک اتومبیل مخصوص دریفت خریداری کردم. ماشین من یک نیسان سیلویا S14 (Nissan Silvia S14) است با انجین هشت‌ سیلندر بی ام و (BMW)که توانی حدود ۴۰۰ اسب بخار دارد.
    تمرینات پر فشار من آغاز شد و هر روز و در گرما و سرما، به تمرینات سخت و فشرده می‌پرداختم‌. حدود دو ماه از آغاز فعالیت حرفه ای من گذشته بود که ثبت نام مسابقات ردبول کارپارک دریفت (Redbull Carpark Drift) شروع شد. مسابقه ردبول کارپارک دریفت، مسابقه ای جهانی است که در تمام کشورها برگزار شده و نفرات اول هر کشور، در یک مسابقه با هم رقابت می‌کنند تا برنده ی نهایی مشخص شود. علیرغم مدت کمی که از تمرینات من گذشته بود، به اصرار مدیر تیم، آقای شاهمرادی در این مسابقه ثبت نام کردم و موفق شدم در دور انتخابی، نظر آقای عبدو الفغالی، راننده ی مطرح دریفت از کشور لبنان و داور مسابقات ردبول کارپارک را جلب کرده و به طور مستقیم به دور نهایی این مسابقه ی مهم راه پیدا کنم. من به عنوان تنها بانوی ایرانی در تاریخ اتومبیلرانی کشورمان در مسابقه ردبول کارپارک شرکت کردم. البته جالب توجه آن بود که در آن مسابقه، تنها بانوی شرکت کننده بودم که این موضوع استرس و فشار مضاعفی بر من وارد کرده بود. در دور تمرینی عملکرد خوبی داشتم که بسیار مورد توجه داوران و تماشاگران قرار گرفت. البته از روز مسابقه راضی نبودم و به خوبی موفق به کنترل استرس خود نشدم. گرچه همه از اینکه یک خانم، فقط با دو ماه تجربه حرفه ای در رشته ی دریفت، در این مسابقه شرکت کرده است، تعجب کرده و بسیار بسیار مرا مورد تشویق قرار دادند.
    با یاری خدا و تلاش بی وقفه موفق به جلب نظر شرکت‌های حامی ورزشکاران شدم. اسپانسرهای من، شرکت اسپیدول، تولیدکننده ی بزرگ انواع روغن اتومبیل و روغن‌های صنعت هوایی از کشور ترکیه، شرکت ترمز EBC از کشور انگلستان، و لاستیک فالکن (Falken) از کشور ژاپن هستند.
    از اوایل سال ۲۰۲۲، به دعوت تیم رسمی دریفت لاستیک فالکن در ترکیه، در بیش از حدود ۲۰ شهر ترکیه در همایش های بزرگ دریفت و تیونینگ شرکت کردم که این فعالیت ها همچنان ادامه دارد. این ایونت ها با حضور پرشور مردم و علاقه مندان برگزار می شود که در کشور ترکیه، تنها تیم فعال در این زمینه، تیم ما می باشد.
    در روز ۶ آگوست سال ۲۰۲۳ (۱۵ مرداد) در شهر کایسری ترکیه، مسابقه دریفت کینگ ترکیه برگزار شد. با وجود اینکه ۲ سیلندر از ۸ سیلندر موتور ماشین من دچار مشکل فنی بود، موفق به کسب مقام اول و قهرمانی شدم. این اولین مقام رسمی من در رشته ی دریفت بود که مورد توجه فدراسیون اتومبیلرانی و کمیته ورزش بانوان این کشور قرار گرفت.

    من به عنوان یک زن در رشته ی اتومبیلرانی همواره با مشکلات و سختی های زیادی روبرو هستم. به همین علت از مردم مهربان کشور عزیزمان ایران دعوت میکنم با حمایتشان، باعث دلگرمی و قوت قلب بیشتر من باشند.
    من پیام‌های زیادی از جوانان و علاقه مندان به این رشته در ایران دریافت میکنم مبنی بر نیاز به آموزش و توجه بیشتر به این رشته ی محبوب و برگزاری بهتر همایش ها و مسابقات مرتبط. با اینکه اساتید خوبی در این رشته در ایران وجود دارد مانند آقای شهاب پیشانی دار، امید دارم روزی بتوانم در ایران تجربیاتم را در اختیار علاقه مندان قرار دهم. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “گفتگویی پیرامون رشته اتومبیلرانی با فرنوش رضایی”

    1. ناشناس گفت:

      از شما تشکر میکنم که پیشرفت وافتخارات هموطنان را اطلاع رسانی مینمایید وماهم خوشحالیم از افتخار افرینی بانوان ایرانی خداوند یاورشان باشه به امید آنکه هموطنان از تجربیات این قهرمان استفاده کنند آفرین بر جرات وجسارت این خانم بهترینها را برایش ارزو دارم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *