به گزارش دیدگاه نیوز، در مطالعهای جدید، ۴۰ کودک ۱۰ تا ۱۳ ساله مهارتهای حافظه و توجه را انجام دادند درحالیکه فعالیت مغزشان از طریق امآرآی تحت نظر بود. ۲۰ نفر از این کودکان، علاوه بر تمارین موسیقیایی در مدرسه حداقل دو ساعت در هفته در کلاس موسیقی شرکت داشتند.
۲۰ نفر دیگر بجز مدرسه، هیچ نوع آموزش موسیقیایی دریافت نمیکردند. طبق گزارش، زمان پاسخ دهی در هر دو گروه فرق نداشت. اما عملکرد کودکانی که بیشتر تحت آموزش موسیقیایی بودند به مراتب بهتر بود.
محققان مشاهده کردند کودکان تحت آموزش موسیقی، دارای فعالیت بیشتر مناطق مغزی مرتبط با کنترل توجه و کدگذاری شنیداری بودند. این عملکردها با بهبود در خوانش، ابتکار بیشتر و کیفیت زندگی بهتر مرتبط هستند.
«لئونی کاسل»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پانتیفیکال شیلی، در این باره میگوید: «مهمترین یافته ما این است که به نظر میرسد دو مکانیزم مختلف زمینه ساز عملکرد بهتر کودکان آموزش دیده موسیقی در مهارت توجه و حافظه هستند.»
به گفته محققان، آموزش موسیقی ممکن است فعالیت عملکردی برخی از شبکههای مغزی را افزایش دهد. حال محققان قصد دارند به بررسی تأثیر موسیقی بر بهبود کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی بپردازند.
دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید | |||||||
سردبیر دیدگاه نیوز، بیش از 16 سال است که در زمینه های تخصصی طراحی، توسعه، بهینه سازی و سئوسازی وب فعالیت می کند. وی از سال ۱۳۸۷ فعالیت خبری خود را در حوزه اخبار تکنولوژی آغاز کرده و از سال ۱۳۹۳ در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی شروع به فعالیت مستمر خبری کرده است. وی عضو هیئت مدیره شرکت رایسام نیز می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید