×
آخرین اخبار

کشف جسد «تاجدار» ۶۰۰ ساله در زیر یک پارک

  • کد نوشته: 189881
  • ۱۴۰۳-۰۳-۰۲
  • 57 بازدید
  • گنجینه‌های فراموش شده‌ای متعلق به قرن‌های گذشته، درست در نزدیکی یک مسیر پیاده روی در پارکی در لیتوانی دفن شده بودند. چمن سبز عالی و خاک نارنجی، این اسرار ۶۰۰ ساله را تا به امروز در خود پنهان کرده بودند.

    کشف جسد «تاجدار» ۶۰۰ ساله در زیر یک پارک

    موزه ملی لیتوانی اعلام کرد که باستان‌شناسان بخشی از پارک منطقه‌ای Verkių را بهار امسال حفاری کردند. این پارک که در حومه شهر ویلنیوس، پایتخت این کشور اروپایی قرار دارد، دارای فضای سبز، جنگل و یک عمارت قدیمی بزرگ است. 

    کاوش‌های این پارک در سال ۲۰۰۸ منجر به کشف ده‌ها قبر و آثار باستانی مربوط به قرون وسطی شد. گستره این گورستان قرون وسطایی از آن زمان، یک معما باقی مانده بود و باستان‌شناسان امیدوار بودند که سرانجام این معما را حل کنند. 

    حین حفاری‌های اخیر، باستان‌شناسان یک جفت گور دیگر با قدمت ۶۰۰ سال یافتند. قدمت این گورها به همان دوره قرن سیزدهم تا چهاردهم مانند باقی گورستان بازمیگردد. 

    4

    اشعه ایکس زینت‌های این زن ۶۰۰ساله را نشان می‌دهد. سر تاج دار او سمت راست تصویر است. 
    یکی از گورهای قرون وسطایی متعلق به زنی میانسال است. باستان‌شناسان آن را غنی و استثنایی توصیف کردند. 
    اشعه ایکس جواهرات ۶۰۰ ساله‌ای را نشان می‌دهد که جسد این زن را تزئین کرده‌اند. تاجی از برنج مارپیچ بر سر اوست. گردنبندی از صدف، مهره و قلاب‌های فلزی گردنش را تزئین کرده و  یک دستبند و انگشتر نیز در دستان اوست. 

    3

    یکی از گورهای قرون وسطایی که در ویلنیوس کشف شده است. 

    این زن احتمالاً با شنل دفن شده است. باستان‌شناسان می‌گویند دو کلید و یک گلدان سرامیکی کنار او قرار داده شده و یک زنگ نیز نزدیک پای اوست. در قرون وسطی، اعتقاد بر این بود که زنگ‌ها وسایل محافظتی هستند و معمولاً با زنان دفن می‌شدند. 

    دومین گور ۶۰۰ ساله آثار باستان زیادی نداشت. 

    2

    یک گلدان شکسته در یکی دیگر گورهای قرون وسطایی پیدا شد. 

    باستان‌شناسان بخش بزرگی از گورها را برداشته و آن‌ها را در آزمایشگاه تجزیه و تحلیل کردند. این یافته‌ها بازسازی و به موزه ملی لیتوانی منتقل خواهند شد. 

    1

    باستان شناسان در حال حفاری گورهای ۶۰۰ ساله در ویلنیوس هستند. 

    لیتوانی  کشوری در شمال شرقی اروپا است که از شمال با لتونی، از شرق با بلاروس، از جنوب با لهستان و کالینینگراد و روسیه و از غرب با دریای بالتیک همسایه است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *