×
آخرین اخبار

کشف انبار بزرگ احتکار روغن موتور در شیراز

  • کد نوشته: 43595
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۰
  • 560 بازدید
  • بیش از ۳۰ هزار لیتر روغن موتور که در یک انبار در شیراز احتکار شده بود کشف شد. به گزارش دیدگاه نیوز، معاون بازرسی اتاق اصناف استان فارس گفت: بازرسان اتاق اصناف پس از دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه احتکار روغن موتور در یکی از انبار‌های شهر شیراز موضوع را به صورت ویژه در دستور […]

    کشف انبار بزرگ احتکار روغن موتور در شیراز

    بیش از ۳۰ هزار لیتر روغن موتور که در یک انبار در شیراز احتکار شده بود کشف شد.

    به گزارش دیدگاه نیوز، معاون بازرسی اتاق اصناف استان فارس گفت: بازرسان اتاق اصناف پس از دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه احتکار روغن موتور در یکی از انبار‌های شهر شیراز موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

    قاسمی افزود: در بازرسی از این انبار بیش از ۳۰ هزار لیتر روغن موتور احتکار شده کشف شد.

    وی اضافه کرد: روغن موتور‌های کشف شده همه از نوع روغن‌های کمیاب در بازار هستند که احتکارکنندگان با هدف فروش با قیمت بالاتر آن‌ها را در این انبار نگهداری می‌کردند.

    معاون بازرسی اتاق اصناف استان فارس گفت: ارزش این میزان روغن موتور که در انواع مختلف خودرو‌های سواری و سنگین بیش از یک میلیارد تومان برآورد می‌شود.

    احتکار از منظر اسلام به لحاظ اینکه قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد، حرام شمرده شده است. احتکار از مسائلی است که مستقیماً با مصالح جامعه مسلمین مربوط است و جلوگیری از آن از وظایف حکومت اسلامی است. احتکار کننده از سوی حکومت یا مومنان عادل اجبار می‌شود تا کالای خود را به بازار عرضه کند و آن را به فروش برساند. از مهم ترین پایبندی های دادوستد در بینش اسلام، پرهیز از احتکار است. امام صادق (علیه السلام) به نقل رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: «لایحتکر الطعام الاخاطی» خوراک مردم را کسی احتکار نمی کند مگر گناهکار.‏

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *