×
آخرین اخبار

شهردار تبریز:
کسب عنوان «شهر خلاق ادبیات»، برای تبریز مثبت و اثربخش است ایرج شهین باهر

  • کد نوشته: 66333
  • ۱۴۰۰-۰۴-۱۹
  • 480 بازدید
  • شهردار تبریز کسب عنوان شهر خلاق در زمینه ادبیات را برای حوزه های فرهنگی و حتی اقتصادی شهر مثبت ارزیابی کرد.

    به گزارش دیدگاه نیوز ، ایرج شهین باهر در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به نامزدی تبریز برای کسب عنوان شهر خلاق در زمینه ادبیات، اظهار کرد: مدیریت خوب و صحیح شورای پنجم باعث شده است که شهرداری علاوه بر وظایف ذاتی، در حوزه های فرهنگ و ادبیات نیز ورود کند؛ چراکه این موضوع برای ما و اعضای محترم شورا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

    او ادامه داد: تبریز جزو شهرهایی است که در زمینه ادبیات، از اصالت خاصی برخوردار است و ما معتقدیم باید برای معرفی این اصالت و همچنین فعالان این حوزه اقدامات شایسته ای صورت بگیرد.
    شهردار تبریز خاطرنشان کرد: اگر انتخاب تبریز به عنوان شهر خلاق در زمینه ادبیات نهایی شود، قطعا اتفاقی نیک برای فرهنگ و حتی اقتصاد ما به شمار می رود و به صورت ملموس شاهد آثار مثبت آن خواهیم بود.
    ایرج شهین باهر در پایان از تمام کسانی که برای نامزدی تبریز در حوزه شهر خلاق ادبیات از سوی یونسکو تلاش کرده اند، قدردانی کرد.
    تبریز خاستگاه مکاتب برجسته هنری و ادبی است و شعر و ادب و هنر آذربایجانی در طول تاریخ توسعه یافته است به نحوی که این شهر در هزار سال گذشته محل نشست و برخاست فضلا،‌ شعرا و ادبا از جمله صائب تبریزی، شمس تبریزی، فضولی، شهریار و پروین اعتصامی و همام تبریزی بوده است که این همه، ظرفیت بسیار ارزشمند و گسترده‌ای را برای تعاملات جهانی و کسب عنوان شهر خلاق فراهم می سازد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل