×
آخرین اخبار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
اصلی ترین دلیل وضعیت بحرانی کرونا در مسجدسلیمان، کوچ عشایر است

  • کد نوشته: 42895
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۱
  • 537 بازدید
  • فرهاد ابول‌نژادیان گفت: اصلی‌ترین دلیل افزایش آمار کرونا در مسجدسلیمان کوچ عشایر است به طور کلی 40 درصد عشایر خوزستان در این شهرستان مستقر می‌شوند.
    اصلی ترین دلیل وضعیت بحرانی کرونا در مسجدسلیمان، کوچ عشایر است

    فرهاد ابول‌نژادیان گفت: اصلی‌ترین دلیل افزایش آمار کرونا در مسجدسلیمان کوچ عشایر است به طور کلی ۴۰ درصد عشایر خوزستان در این شهرستان مستقر می‌شوند.
    به گزارش دیدگاه نیوز، فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پیرامون وضعیت شیوع کرونا در مسجدسلیمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این شهرستان هفته گذشته جز شهرهای بحرانی کشور اعلام شد و آمار موارد بستری در بیمارستان‌های این شهرستان افزایش یافته بود.
    وی اصلی‌ترین دلیل این افزایش آمار در مسجدسلیمان را کوچ عشایر دانست و افزود: عشایر زیادی از استان‌های همجوار به مسجدسلیمان کوچ می‌کنند و بطور کلی ۴۰ درصد عشایر خوزستان در این شهرستان مستقر می‌شوند.

    ابول‌نژادیان عنوان کرد: به فرمانداران و مراکز بهداشتی شهرهای عشایر پذیر ابلاغ شده بود که در ورودی شهرها فرآیند آزمایش و غربالگری را انجام دهند که این امر هم‌اکنون با شدت بیشتری در حال انجام است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: کوچ تنها عامل افزایش آمار کرونا نیست و متاسفانه در شهرهای لالی، اندیکا و مسجدسلیمان مراسمات عزا و عروسی همچنان برگزار می‌شود که این امر موجب افزایش شیوع بیماری شده‌است.

    وی از کنترل وضعیت بیمارستان‌ها خبر داد و اضافه کرد: اما آمار مراجعین به خصوص مراجعان بدحال بالا است که با بررسی واحد تریاژ بیمارستان رازی این نتیجه حاصل شد که مردم بنا به دلایل متفاوتی دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

    ابول‌نژادیان بیان کرد: مراکز درمانی تخصصی با حضور متخصصین بیماری‌های داخلی و عفونی در سطح استان فعال می‌شود تا مردم با مراجعه به این مراکز سریعتر از وضعیت بیماری خود مطلع شوند.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: این فعالیت این مراکز از فردا آغاز خواهد شد و در شیفت صبح و عصر خدمات‌دهی خواهند کرد تا ترس از مراجعه به بیمارستان مانع اطلاع مردم از وضعیت بیماری‌شان نشود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *