×
آخرین اخبار

کدام استان های کشور بارانی است؟

  • کد نوشته: 188096
  • ۱۴۰۳-۰۲-۱۸
  • 40 بازدید
  • رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور تا پنجشنبه(۲۰ اردیبهشت) خبر داد.

    کدام استان های کشور بارانی است؟

    صادق ضیاییان افزود:امروز (۱۸ اردیبهشت) با تداوم فعالیت سامانه بارشی روی کشور در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط مرکز، شرق و دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود. 

     

    وی اضافه کرد: چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) در شمال غرب، سواحل شمالی شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز بارندگی ادامه می‌یابد و در جنوب شرق و جنوب شرق کشور افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار پراکنده انتظار می‌رود که در گیلان اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش شدت خواهد داشت.

    ضیاییان افزود: پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) در استان‌های واقع در شمال غرب کشور از شدت بارش کاسته می‌شود و در سواحل دریای خزر، شمال شرق دامنه و ارتفاعات جنوبی البرز شامل استان‌های البرز تهران و سمنان رگبارو رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد که شدت بارش در مازندران و خراسان رضوی خواهد بود همچنین طی این روز وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در اواخر وقت سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود.

    وی اضافه کرد: جمعه و شنبه (۲۱ و ۲۲ اردیبهشت) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم خواهد شد و تنها در روز جمعه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و ارتفاعات مازندران و شنبه در شمال آذربایجان غربی به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

     ضیاییان ادامه داد: طی این دو روز در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه ،زابل وزش باد شدید ادامه خواهد داشت.

    وی اضافه کرد: تا چهارشنبه دریای خزر، روز سه شنبه شمال خلیج فارس و از بعد از ظهر چهارشنبه تا جمعه مرکز و شرق خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند شد.

    رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۹ اردیبهشت) قسمتی ابری تا نیمه ابری، همراه با وزش باد ،گاهی رگبار و رعدوبرق و در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، همراه با وزش باد و در بعضی ساعت‌ها همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق، در بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

    ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۳ و ۱ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۳۸ و ۳۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *