×
آخرین اخبار

چرا شورای شهر باید جای افراد متخصص باشد؟

  • کد نوشته: 61864
  • ۱۴۰۰-۰۳-۱۰
  • 788 بازدید
  • دکتر ابراهیم خدا شناس – دیدگاه نیوز / همگان معتقدند که شورای شهر یک نهاد تخصصی است و نباید افراد بی تخصص در آن حضور یابند. این نظر کاملا درست است اما وقتی خوب دقت می کنید، مساله خیلی مهمتر از این ها است. تنها در یک مورد وقتی که اعضای شورا تخصص و اشراف […]

    چرا شورای شهر باید جای افراد متخصص باشد؟

    دکتر ابراهیم خدا شناسدیدگاه نیوز / همگان معتقدند که شورای شهر یک نهاد تخصصی است و نباید افراد بی تخصص در آن حضور یابند. این نظر کاملا درست است اما وقتی خوب دقت می کنید، مساله خیلی مهمتر از این ها است.

    تنها در یک مورد وقتی که اعضای شورا تخصص و اشراف لازم را در بحث بودجه بندی و اختصاص بودجه به پروژه ها یا اهم فی الاهم کردن پروژه ها نداشته باشند، خیلی راحت اسیر بازی دلالانی می شوند که به دنبال منافع شخصی خود در اطراف شورا و شهرداری می چرخند.

    معمولا وقتی عضو شورا با نکات علمی بودجه ریزی یا ابعاد پروژه های گوناگون در شهرداری آشنا نباشد، خیلی ساده اسیر سیاست ورزی کسانی می شود که از این خلاء استفاده کرده و منابع را به سوی جیب خود سرازیر می کنند.

    در عوض وقتی اعضای شورا سالها کار اجرایی کرده و با اجرای پروژه های شهرداری آشنا هستند، به هر طرحی به راحتی رای نمی دهند و همین جا جلوی خیلی از سوءاستفاده ها گرفته می شود.

    اعضای متخصص شورا قطعا باید شهرداری و نوع کار این نهاد را به خوبی بشناسند و چه بهتر است که در آن کار کرده و مدیریت کرده باشند.

    این چنین اعضایی قطعا وقت را در شورا به هدر نمی دهند و ۴سال با کیفیت را پشت سر می گذارند ضمن اینکه به خاطر اشراف تخصصی بر مسائل، جلوی سوءاستفاده ها را نیز خواهند گرفت.

    دکتر ابراهیم خداشناس شهردار سابق مناطق ۳ و ۸ شیراز

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *