×
آخرین اخبار

پیام رئیس هیئت بدن سازی فارس در خصوص مسابقات

  • کد نوشته: 50636
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۱
  • 803 بازدید
  • پیام رئیس هيئت بدن سازی استان فارس در خصوص برگزاری مسابقات این هیئت.
    پیام رئیس هیئت بدن سازی فارس در خصوص مسابقات

    باسمه تعالی 

     

     

    با سلام و احترام به استحضار می رساند با توجه به اینکه تنها سالن استاندارد برگزاری مسابقات پرورش اندام در استان فارس ، سالن شهید دستغیب می باشد و هم اکنون این مکان نقاهتگاه بسماران کرونایی است و امکان برگزاری مسابقه در این مکان وجود ندارد بنابراین مربیان و ورزشکاران در خصوص برگزاری مسابقات استانی انتخابی بدنسازی پرورش اندام جهت اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی در نظر داشته باشند :

     

    همان گونه که اطلاع دارید رشته بدنسازی و زیر مجموعه های آن تفاوت بسیاری با سایر رشته های ورزشی دارد ، در تمامی رشته ها در روز مسابقه ورزشکاران در اوج آمادگی بدنی به لحاظ فاکتورهای آمادگی جسمانی هستند ولی در رشته های زیر مجموعه بدنسازی در روز مسابقه ورزشکاران به دلیل رژیم های غذایی و تمرینی بسیار سخت در پایین ترین سطح آمادگی جسمانی قرار دارد.

     

     امروزه در دنیا بیماری کووید ۱۹ افراد بسیاری را قربانی کرده که با توجه به عدم داروی موثر و در دسترس بهترین راه مقابله با این بیماری منحوس تقویت سیستم ایمنی بدن و رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه رعایت فاصله اجتماعی است.

     

     طبق مقالات متعدد محققان ، افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی بدن هستند در برابر این بیماری به شدت آسیب پذیر می باشند و همچنین دلایل محیطی ضعف سیستم ایمنی بدن به شرح زیر در ورزشکاران رشته بدنسازی می باشد.

     

     ۱ ) عدم دریافت آب کافی ؛

     ورزشکاران رشته بدنسازی معمولاً چند روز قبل از مسابقه با کاهش یا قطع آب در پی کات کردن بدن خود هستند که این موضوع شدیدا ضعف سیستم ایمنی را موجب می شود.

     

     ۲) عدم دریافت کربوهیدرات به میزان کافی ؛

    وقتی ورزشکاری جهت تهی سازی ذخایر گلیکوژن بدن کربوهیدرات مصرف نمی‌کند ، بدن با افزایش ترشح کورتیزول و اپی نفرین در پی ساخت کربوهیدرات است که این دو هورمون شدیداً سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کند.

     

     ۳ ) استرس ؛

    استرس روحی ، روانی ناشی از مسابقه می تواند با ترشح هورمون های فوق همراه باشد که سیستم ایمنی را بسیار سرکوب می کند.

     

    ۴ ) فعالیت بدنی شدید و طولانی مدت ؛

    جهت کات کردن یا حجم دادن بدن ورزشکاران نیازمند فعالیت بدنی سنگین و شدید به مدت چند ماه هستند که این موضوع شدیداً سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند ، لازم به ذکر است فعالیت ورزشی متوسط در دراز مدت می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، ولی فعالیت های شدید و سنگین ویژه مسابقات سیستم ایمنی بدن را آسیب پذیر می کند.

     

     ۵ ) دوپینگ ؛

    متاسفانه بسیاری از ورزشکاران در دوران حجم یا کات از داروهای استروئیدی و پپتاید ها استفاده می کنند که شدیداً به سیستم ایمنی بدن آسیب وارد می کند.

     

    ۶) با توجه به زمان مسابقه که در فصل زمستان است احتمالاً شیوع این بیماری افزایش یافته و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مثل عدم رعایت فاصله اجتماعی می‌تواند به شروع این بیماری منجر شود.

     

     لازم به ذکر است اگر در برخی کشورها مسابقات ورزشی برگزار می گردد در آنجا امکانات کافی جهت قرنطینه و تست کافی این بیماری و همچنین رعایت پروتکل ها به صورت کامل وجود دارد و می دانیم که رعایت این موارد از نظر مالی و امکانات در اکثر استان ها میسر نمی باشد ، لذا با توجه به دلایل فوق بهتر است این مسابقات به وقت بهتری و بعد از واکسیناسیون عمومی موکول گردد.

     

     با آرزوی سلامتی و ریشه کن شدن این بیماری در کشور عزیزمان ایران

     

    محمد علی فرهنگ مهر 

    رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان فارس

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *