×
آخرین اخبار

پلیس در تعقیب عاملان گروگانگیری مخوف زن جوان و فرزندش

  • کد نوشته: 196861
  • ۱۴۰۳-۰۵-۱۶
  • 110 بازدید
  • همزمان با رهایی زن جوان و کودکی که در حادثه هولناک کاشمر به گروگان گرفته شده بودند، تلاش پلیس برای دستگیری تبهکاران مخوفی آغاز شد که در ماجرای گروگانگیری شوهر گروگان را به قتل رساندند و مادر او را نیز با شلیک گلوله مجروح کردند.

    شهریور سال ۱۳۹۹، سرهنگ سیدجواد جعفریان (رئیس دایره مبارزه با سرقت های خشن پلیس آگاهی خراسان رضوی) طی نزاعی وحشتناک در شهرستان فیض آباد و با شلیک گلوله به قتل رسید. طولی نکشید که «علی-چ» (متهم به قتل سابقه دار) و دیگر افراد مرتبط با این جنایت هولناک دستگیر و روانه زندان شدند.

    در این میان عباس چغدل که به «حقدل» نیز معروف است، مدتی قبل با سپردن وثیقه از زندان مرخصی گرفت و برای مدت کوتاهی آزاد شد.

    او در همین اثنا به سراغ همسر صیغه ای اش رفت که در این مدت او را رها کرده و به مکان نامعلومی رفته بود. وقتی سمیرا را پیدا نکرد، پیامک هایی برایش فرستاد و او را تهدید کرد که هدایا و دیگر لوازمی را که در مدت آشنایی برایش خریده بود، به او بازگرداند.

    «عباس» وقتی نتوانست محل اقامت زن جوان را پیدا کند، سلاح کلاشینکف را برداشت و به همراه یکی از دوستانش به نام امیر حسین حیدری، سوار بر یک دستگاه پژو پارس به طرف منزل مادر سمیرا حرکت کرد. او اسلحه را کشید و اعظم (خواهر سمیرا) را به همراه پسر ۱۰ ساله سمیرا که آن جا بود، به گروگان گرفت و به زور و تهدید سوار خودرو کرد.

    در این شرایط مادر سمیرا و شوهر اعظم به سوی گروگانگیران مخوف رفتند تا از یک آدم ربایی وحشتناک جلوگیری کنند اما تبهکاران خشن آنان را به باد کتک گرفتند که در همین هنگام ناگهان شلیک گلوله فضای ترسناکی ایجاد کرد و در یک لحظه جوان ۳۵ ساله (شوهر اعظم) با اصابت گلوله به پا  نقش بر زمین شد و مادر اعظم نیز هدف گلوله قرار گرفت و خون از پایش فواره زد. در این شرایط تبهکاران خطرناک، مجروحان را رها کردند و اعظم را به همراه پسر ۱۰ ساله با خود بردند.

    طولی نکشید که با انتقال مجروحان به مرکز درمانی، تلاش ها برای نجات «ابوذر زرقی» (جوان۳۵ ساله) به نتیجه نرسید و او بر اثر عوارض ناشی از شلیک گلوله جان سپرد.

    در همین حال گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی کاشمر وارد عمل شدند و با دستورات بازپرس شعبه ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب کاشمر تحقیقات گسترده ای را برای دستگیری عاملان قتل و گروگانگیری آغاز کردند؛  اما با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا و با دستور سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده  (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروه کارآزموده ای از افسران اداره جنایی آگاهی مرکز به سرپرستی سرهنگ محمد همتی (رئیس اداره جنایی آگاهی) عازم کاشمر شدند و بررسی های تخصصی را ادامه دادند.

    آن ها در چند عملیات ضربتی و با ردزنی های اطلاعاتی موفق شدند برخی از افرادی را دستگیر کنند که در این ماجرای تکان دهنده نقش داشتند.

    از سوی دیگر با تنگ شدن حلقه محاصره ،تبهکاران مخوف ۲ گروگان را در حالی در جاده مه ولات رها کردند که برای شکنجه آن ها صحنه های دلهره آوری را رقم زده بودند.

    بخوانید: ربودن مادر و فرزند پس از قتل پدر خانواده

    در همین حال قاضی پرونده با صدور دستور انتشار تصویر بدون پوشش تبهکاران فراری در روزنامه خراسان، از کارآگاهان خواست با بهره گیری از توان تخصصی و تجهیزات نوین برای شناسایی مخفیگاه متهمان وارد عمل شوند.

    بیشتر بدانید: سرنخ جدید از هیولای جنایتکاری که زوج‌ها را با شلیک گلوله می‌کشت

    این مقام قضایی همچنین تاکید کرد افرادی که به هر طریقی به فرار متهمان کمک کنند و یا مخفیگاهی را در اختیار آنان بگذارند، طبق قانون به اشد مجازات محکوم خواهند شد. در همین حال یک مقام انتظامی نیز از شهروندان خواست هرگونه اطلاعاتی در این باره دارند با تلفن های ۱۱۰   یا ۵۵۲۲۴۴۰۲ – ۰۵۱ اطلاع دهند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل