به گزارش دیدگاه نیوز ؛مسعود بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، امروز در جمع خبرنگاران در خصوص محورهای اهواز تا بهبهان و همچنین اهواز- مسجدسلیمان اظهار کرد: در بحث اجرای پروژه چهارخطه اهواز تا بهبهان باید گفت که از اهواز تا رامهرمز به صورت چهارخطه از سنوات گذشته احداث شده است و زیر بار ترافیکی است و از رامهرمز تا بهبهان که حدود ۱۰۰ کیلومتر است از محل اعتبارات ملی شرکت ساخت در دست احداث است.
وی افزود: این شرکت در چهار قطعه از این محور پیمانکار گرفته است و مشغول فعالیت اجرایی است تا بتوان نسبت به چهارخطه کردن این محور اقدام کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص پروژه چهارخطه اهواز-مسجدسلیمان عنوان کرد: طول کل این پروژه حدود ۱۲۰ کیلومتر است که از اهواز تا ملاثانی حدود ۳۰ کیلومتر و به صورت ۶ خطه زیر بار ترافیکی است.
بیات منش ادامه داد: از ملاثانی تا مسجدسلیمان که حدود ۹۰ کیلومتر است اداره کل راه و شهرسازی در قالب ۶ قطعه به طول حدود ۴۰ کیلومتر در حال اجرای پروژه توسط پیمانکار است و اعتبارات این طرح نیز از محل اعتبارات ملی ویژه تامین شده است.
وی افزود: ۳ قطعه ۱۰ کیلومتری در این محور از پلیس راه ملاثانی تا سه راهی گاوسوار و یک قطعه ۴ کیلومتر از سه راهی گاسوار تا روستای آبگاه، یک قطعه ۲ کیلومتری از دو راهی لالی تا مسجدسلیمان و همچنین کمربندی مسجدسلیمان به طول ۱۳ کیلومتر است که ۸ کیلومتر آن دارای پیمانکار برای اجرای طرح است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: مجموعا حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در این محور قرارداد پیمانکار داریم و این در حالی است که کل اعتبارات ابلاغی امسال حدود ۴۳ میلیارد تومان است و کفاف اجرای چنین طرح هایی را نمی دهد و نیاز است نگاهی ویژه به این محورها داشته باشیم.
بیات منش عنوان کرد: در مصوبات سفر دور اول ریاست جمهور به خوزستان، یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای این محور به سازمان برنامه و وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد اما تاکنون مبلغی به این محور از محل این مصوبات سفر ریاست جمهور تخصیص داده نشده است.
دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید | |||||||
وی خبرنگار سیاسی و اجتماعی دیدگاه نیوز می باشد. دارای سابقه چندین ساله در خبرنگاری، فعال فرهنگی و اجتماعی ، کارشناس و مدرس رسانه بوده و در حوزه های سیاسی، اجتماعی قلم میزند.
دیدگاهتان را بنویسید