×
آخرین اخبار

همواره بر آن بودیم با استفاده از فرهنگ صلح و سازش اختلافات را حل و فصل کنیم + فیلم و عکس

  • کد نوشته: 141185
  • ۱۴۰۲-۰۴-۰۷
  • 268 بازدید
  • به مناسبت هفته قوه قضائیه نشست خبری رئیس دادگستری و دادستان مسجدسلیمان با اصحاب رسانه برگزار شد.

    همواره بر آن بودیم با استفاده از فرهنگ صلح و سازش اختلافات را حل و فصل کنیم + فیلم و عکس

    به گزارش دیدگاه نیوز، دکتر علی اسکندری رئیس دادگستری مسجدسلیمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز کشور به ویژه شهید بهشتی و شهدای قوه قضاییه از اصحاب رسانه به عنوان بازوان توانمند دستگاه قضا و نماینده افکار عمومی تشکر کرد و گفت: اصحاب رسانه شهرستان مسجدسلیمان به عنوان انتقال دهنده مشکلات مردم ناملایمتی ها، بی تدبیری و نامدیریتی ها را می بینند و با نجابت آن ها را انتقال می دهند و البته مورد هجمه نیز قرار می گیرند.

    وی گفت: عموم اصحاب رسانه مسجدسلیمان فرق مطالبه گری صحیح و تخریب را به خوبی می دانند و از این بایت از آنان تشکر و قدردانی می نمایم. وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد دادگستری پرداخت و گفت: با توجه به این که بیشتر پرونده ها ورودی به دادگستری مربوط به اختلافات خانوادگی ست همواره بر آن بودیم با استفاده از فرهنگ‌ صلح و سازش اختلافات خانوادگی را حل‌ و فصل کنیم تا مردم درگیر پرونده‌‌ در دستگاه قضا نشوند.

    اسکندری گفت: دستگاه قضا در مسجدسلیمان با ۴۷ درصد چارت تشکیلاتی در کنار کمبود کادر انسانی و تکمبود تجهیزات دارد کار می کند اما با همه کمبودها همکاران قضایی به صورت شبان هروزی در حال تلاش جهت ایجاد عدالت می باشند. وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ چهل و پنج هزار و چهارصد و سی پنج پرونده گردش ثبتی داشته است که همکاران ما علاوه بر این تعداد ۱۹۱۰ پرونده را نیز از سال های قبل مختومه کرده اند.

    وی توهین به اشخاص در فضای حقیقی و مجازی، سرقت، ضرب و جرح عمدی، تهدید، هتک حرمت، تصادفات، تخریب، کلاهبرداری، افترا، تحصیل مال از طریق نامشروع، را به ترتیب ده جرم اول شهرستان عنوان کرد.

    رئیس دادگستری مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از جهات تعقیب اطلاع دادستان از وقوع جرم به طرق مختلف است که شما اصحاب رسانه با اطلاع رسانی از وقوع یک جرم می تواند باعث ورود دستگاه قضا شود.

    اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار بالای اعتیاد در شهرستان گفت: متاسفانه آمار اعتباد در مسجدسلیمان و شهرهای اطراف بسیار بالاست ضمن آن که توان مالی مردم پائین است به همین دلیل لازم است کمپ اعتیاد دولتی به عنوان یک مطالبه عمومی اغز سوی رسانه ها مطرح شود.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه آمار طلاق توافقی در شهرستان بالاست که می طلبد متولیان در این رابطه چاره اندیشی کنند.

    علی اسکندری در ارتباط با ساختمان جدید دادگستری نیز گفت: با پیگیری های انجام شده ان شالله تا شهریور ماه ساختمان جدید دادگستری افتتاح خواهد شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *