×
آخرین اخبار

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در مسجدسلیمان برگزار می شود

  • کد نوشته: 17543
  • ۱۳۹۸-۰۶-۱۴
  • 1585 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز؛ تجمع بزرگ شیرخوارگان حسینی، همزمان با سراسر کشور جمعه ششم محرم (۱۵ شهریورماه) در مسجدسلیمان برگزار می شود. همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در مسجدسلیمان با حضور مادران، کودکان و عموم مردم ساعت ۸:۳۰ صبح در مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار می گردد. در این مراسم معنوی شیرخوارگان حسینی با حضور مادران […]

    همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در مسجدسلیمان برگزار می شود

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ تجمع بزرگ شیرخوارگان حسینی، همزمان با سراسر کشور جمعه ششم محرم (۱۵ شهریورماه) در مسجدسلیمان برگزار می شود.

    همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در مسجدسلیمان با حضور مادران، کودکان و عموم مردم ساعت ۸:۳۰ صبح در مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار می گردد.

    در این مراسم معنوی شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و فرزندانی که ملبس به لباس نمادین حضرت علی اصغر (ع) هستند و با پیشانی بندهای قرمز و سبز و با نوشته هایی با نام مقدس یا حسین (ع) و علی اصغر (ع) گرد هم جمع می شوند و به یاد فرزند شیرخواره این امام همام عزاداری و سینه زنی می کنند .
    ذاکران اهل بیت (ع) هم در رثای شهادت طفل معصوم و ۶ ماهه حضرت رباب (س) ذکر مصیبت می کنند و مادران با بلند کردن کودکانشان روی دستان خود ، ناله لبیک یا حسین سر می دهند.همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی است که به یاد کودکان شهید واقعه عاشورا از سال ۱۳۸۲ در ایران و کشورهایی همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه و افغانستان برگزار می‌شود.

    هدف از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی رساندن پیام مظلومیت امام حسین(ع) و حضرت علی‌اصغر(ع) و طفل شیرخوار حضرت سید الشهدا (ع) به جهانیان و آشنایی آنان با نهضت عاشورایی است .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *