×
آخرین اخبار

هدف‌گذاری تولید ۴۰ میلیون لیتر الکل در سال جاری

  • کد نوشته: 156703
  • ۱۴۰۲-۰۶-۳۱
  • 155 بازدید
  • مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از هدف‌گذاری برای تولید ۴۰ میلیون لیتر الکل طبی در شرکت خمیرمایه و الکل رازی خبر داد.

    عبدعلی ناصری در خصوص تولید الکل در شرکت خمیرمایه و الکل رازی اظهار کرد: یک سویه جدید تولید اتانول زیستی (ET) با استفاده از راهبرد مهندسی تکاملی با روش ناپیوسته در موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر و صنایع جانبی کشف شده است که نقش بسیار موثری در افزایش تولید الکل طبی دارد.

    وی با بیان این که استفاده از این سویه موفقیت‌آمیز بوده ‌است، افزود: استفاده از این سویه موجب بهبود تولید و مقاومت به اتانول در مخمر ساکارومایسس سرویزیه در شرکت خمیرمایه و الکل رازی شده‌ و می‌تواند در بحث افزایش تولید الکل در این شرکت نقش موثری داشته باشد.

    مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: با توجه به کشف این سویه جدید امسال هدف‌گذاری کرده‌ایم ۴۰ میلیون لیتر الکل طبی تولید کنیم و قطعا این مهم محقق خواهد شد.

    ناصری با بیان اینکه شرکت خمیرمایه و الکل رازی وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، ۸۰ درصد الکل طبی مورد نیاز کشور را تولید می‌کند، عنوان کرد: بکارگیری این سویه جدید باعث می‌شود فرآیند شست و شوی مخازن و دستگاه‌های مختلف تولید الکل در شرکت خمیرمایه و الکل رازی (سیستم CIP) با فاصله بیشتری انجام ‌شود و در نتیجه با کاهش مدت زمان توقف تولید، افزایش تولید الکل در این شرکت محقق می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتری در خصوص فواید این سویه در حال انجام است و توسعه استفاده از این سویه در برنامه‌های آینده شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی قرار دارد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *