×
آخرین اخبار

نیروگاه رامین اهواز و آنچه که محرابیان نمی گوید

  • کد نوشته: 195083
  • ۱۴۰۳-۰۴-۳۰
  • 54 بازدید
  • خبر نشتی در کندانسور نیروگاه رامین اهواز با بازتاب همت و غیرت تکنسین‌ها برای حل مشکل نیروگاه در شبکه های اجتماعی همراه شد. نشتی کندانسور واحد ۳۰۵ مگاواتی نیروگاه رامین می‌توانست به خاموشی در بخشی از کشور در تیرماه و گرم‌ترین روزهای سال ختم شود. اما مهندسین، تکنسین‌ها و کارگرهای نیروگاه رامین اهواز ۱۸ ساعت روی توربین با دمای ۷۰ درجه و رطوبت ۹۰ درصدی کار کردند تا با رفع نشتی کندانسور مانع از خاموشی در خوزستان شوند.

    نیروگاه رامین اهواز و آنچه که محرابیان نمی گوید

    شبکه های اجتماعی نسبت به این غیرت و همت بی تفاوت نبود و این «تلاش» در میان ایرانیان «دیده» شد. اما سوالی که برجاست این است که چرا شبکه برق ایران باید تا این حد ناپایدار باشد؟

     چرا هر سال در زمان اوج مصرف تابستان باید شاهد این سناریوی تکراریِ «ترس از خاموشی» باشیم؟

    چرا برنامه ریزی «تولید» و توسعه شبکه برق کشور دائما از «نیاز» عقب است؟

    چرا وزیر نیرو به شکل شفاف گزارش نمی دهد که در طول ۳ سال گذشته چه اقداماتی کرده که امروز تکنسین‌ و کارگرهای نیروگاه رامین ناچارند که ۱۸ ساعت روی توربین با دمای ۷۰ درجه و رطوبت ۹۰ درصدی کار کنند تا شهروندان خوزستانی در معرض آسیب گرما قرار نگیرند؟

    «مخبر جهادی» یا «مخبر برنامه ریزی»؟ 

    سریعا مخبر جلسه گذاشت (با وجود تعطیلی تاسوعا) و از روحیه جهادی تکنسین‌ها تمجید کرد، ولی مخبر نگفت که چرا در کشور «روحیه جهادی» هست اما «برنامه ریزی» نیست؟ چرا «روحیه» غیرت حضور دارد ولی «ذهن» برنامه ریز حضور ندارد؟

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *