×
آخرین اخبار

نخستین روز هوای آلوده تهران در سال ۹۶

  • کد نوشته: 44
  • ۱۳۹۶-۰۱-۲۳
  • 876 بازدید
  • براساس اعلام معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، هوای تهران بعد از گذشت ۲۲ روز از فروردین ۹۶، سه شنبه با شاخص عددی ۱۱۴ نخستین روز آلوده را داشت.

    نخستین روز هوای آلوده تهران در سال ۹۶
    دیدگاه نیوز / محمد رستگاری در گفت و گو با دیدگاه نیوز، افزود: میزان غلظت ذرات آلاینده با قطر کمتر از ۲٫۵ میکرون در هوای تهران به عدد ۱۱۴ (شرایط ناسالم برای گروههای حساس) رسید در حالیکه روز گذشته شاخص کیفی هوای پایتخت روی عدد ۹۲ قرار داشت.
    وی همچنین میزان غلظت منوکسید کربن در هوای امروز تهران را عدد ۴۳ اعلام کرد که نسبت به روز گذشته ۱۲ عدد افزایش دارد.
    رستگاری گفت: غلظت ذرات با قطر کمتر از ۱۰ میکرون در هوای امروز تهران به عدد ۸۱ رسید در حالی که روز گذشته روی عدد ۷۶ قرار داشت.
    به گفته این مسئول، ایستگاههای پارک قائم در منطقه ۱۸ با شاخص عددی ۱۶۹ هوای ناسالم برای همه گروهها و پارک رز در منطقه ۲۲ تهران با شاخص عددی ۷۱ هوا در شرایط سالم است.
    « شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».
    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *