×
آخرین اخبار

منشا گرد و غبار اخیر هوای تبریز چیست ؟

  • کد نوشته: 56867
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۸
  • 357 بازدید
  • مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: وقوع گرد و غبار فرامنطقه‌ای از دیروز (سه شنبه) موضوعی است که منجر به آلایندگی هوای تبریز شده است.
    منشا گرد و غبار اخیر هوای تبریز چیست ؟

    داود قاسم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز تا فردا ( پنجشنبه) شاهد افزایش غبار محلی خواهیم بود که منجر می‌شود، شاخص کیفیت هوای تبریز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

    وی خاطرنشان کرد: میانگین  شاخص کیفیت هوای تبریز امروز ( هیجدهم فروردین ماه) در ساعت ۱۱ قبل از ظهر برابر با ۹۹ بوده و در آستانه ناسالم شدن است.

    وی ادامه داد: باتوجه به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر کاهش بیش از ۴۰ درصدی بارش‌ها در فصل بهار امسال و از سویی نفوذ گردغبار فرامنطقه‌ای از کشورهای غربی و جنوب غرب، در کنار مسائل خشکسالی حاکم بر منطقه باعث شده در شرایطی که سرعت باد افزایش می‌یابد گرد و غبار تولید شود.

    قاسم زاده افزود: کاهش بارندگی، منجر به خشکسالی، خشک شدن تالاب‌ها، افزایش فرسایش خاک و .. می‌شود که باید اقدامات لازم انجام گیرد.

    وی تصریح کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت در خارج از منزل خودداری کنند.

    به گزارش ایسنا؛ شاخص آلودگی از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و هم‌چنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد/ایسنا

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *