×
آخرین اخبار

ملیکا رسولی: حمایت رسانه و اسپانسرها در ورزش‌های انفرادی باعث انگیزه و پیشرفت دو چندان در ورزشکاران حرفه‌ای می‌شود

  • کد نوشته: 123858
  • ۱۴۰۲-۰۱-۲۰
  • 1081 بازدید
  • ملیکا رسولی متولد زنجان، متولد ۱۳۷۹، دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیولوژی و تغذیه ورزشی (استعداد درخشان) است که در رشته ورزشی کاراته در بخش کاتا انفرادی فعالیت دارد. وی از هشت سالگی وارد این رشته ورزشی شده و ۱۵ سال است که تاکنون بصورت حرفه ای تو این رشته فعالیت دارد.
    وی در کاراته کاتا انفرادی دارای کمربند مشکی دان ۳ بوده و عناوین داور رسمی فدراسیون کاراته، مربی امادگی جسمانی و فیتنس را نیز در کارنامه خود دارد. رسولی سابقه حضور در سوپر لیگ در تیم اوای رزم تهران به مدت دوسال و دارای رنکینگ کاتا تیمی، یک سال تیم هیات کاراته زنجان و لیگ برتر هیات کاراته کبود اهنگ همدان که به خاطر وضعیت کرونا به تعویق افتاد را نیز دارد.

    ملیکا رسولی: حمایت رسانه و اسپانسرها در ورزش‌های انفرادی باعث انگیزه و پیشرفت دو چندان در ورزشکاران حرفه‌ای می‌شود

    به گزارش دیدگاه نیوز، از عناین و افتخارات ورزشی ملیکا رسولی می‌توان به شرح زیر اشاره کرد:

    عنوان ها : طلای مسابقات اسیایی در ایران
    مقام سوم مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان کاتا تیمی
    اولین لژیونر کاراته کار زنجان،دعوت شده به اردو کشور عمان (اکادمی بین المللی مسقط)
    مدال طلای آسیایی هند در بخش کاتا انفرادی
    مقام اول مسابقات بین المللی به میزبانی هندمرکزیت برزیل (انلاین)
    مقام اول مسابقات بین المللی IMA
    مقام سوم مسابقات بین المللی جایزه بزرگ باکو
    مقام دوم مسابقات بین المللی کاپ ایران زمین
    مقام اول مسابقات بین المللی ISko
    دارای چندین طلای کشوری
    سابقه حضور در سوپر لیگ و لیگ برتر در تیم های اوای رزم تهران و هیات کاراته زنجان و هیات کاراته همدان
    عنوان دار ورزشکار و جوان برتر استان زنجان
    ورزشکار با اخلاق در سوپر لیگ کشوری
    دانشجوی برتر دانشگاه ازاد اسلامی زنجان در مقطع کارشناسی رشته علوم ورزشی
    و عضو انجمن علمی دانشگاه در مقطع کارشناسی در رشته علوم ورزشی

    مصاحبه اختصاصی دیدگاه نیوز با ملیکا رسولی کاراته کار پر افتخار زنجانی را به شرح زیر بخوانید:

    چطور وارد این رشته ورزشی شدید و حامی اصلی شما حضور در عرصه ورزشی ؟

    از هشت سالگی وارد این رشته شدم، خانواده تصمیم داشتن که فصل تابستون یک رشته رو شروع کنم که برادرم به یکی از باشگاهای اطراف خونمون رفت و تایم های کلاس های ورزشی که برگزار میشد رو گرفت و تو خونه تصمیم کرفتیم ک کاراته رو شروع کنم خب خداروشکر رفتم سرکلاس ها و از اول خیلی جدی بودم یعنی منظم کلاسارو میرفتم خیلی کم پیش میومد ک غیبت کنم دوست داشتم ک هر جلسه از جلسه قبل پیشرفت کنم و شاید میشد عروسی تولد یا جایی دعوت میشدیم اگر با تایم تمرین من یکی میشد. 

    من ترجیح میدادم ک برم باشگاه واقعا با علاقه میرفتم و دوست داشتم که تو‌این رشته قهرمان بشم ؛ انگیزه اصلیم واقعا خب میشه گف خانواده چون انقدری خانواده حمایتم میکردن و باعث میشدن با انرژی ادامه بدم و منم سعی میکردم به قدری خوب کار‌کنم که یه روزی اگر قهرمان شدم اون قهرمانی رو تقدیمشون کنم و جبران بشه و خب خانواده و دوست قهرمانی که همیشه به فکر پیشرفتت باشه واقعا تاثیر گذار هستش و خداروشکر میکنم

    بهترین رویدادهای ورزشیتون که تا کنون تجربه کردید بفرمایید ؟

    یکی از بهترین رویداد ورزشی ک میشه گف همیشه تو خاطرم میمونه اینه که خب رزمی یه رشته خیلی سنگینی هستش تمرین ها فشرده و واقعا بعضی وقتا خیلی خسته میشدم و اون مدتی ک برای مسابقات اسیایی که قرار بود ایران برگزار بشه خیلی تمرین کردم زیر نظر مربیم خانم محرمی و وقتی طلای کاتا انفرادی رو کسب کردم و سکو رفتم واقعا حس عالی بود و مهم ترینش اینه ک وقتی خانواده منتظر نتیجه هستن و زنک بزنی بگی ک طلایی شدی و وقتی خوشحال میشن برام با ارزشه و بعد از اینکه این مسابقه تموم شد هفته بعدش مسابقات کشوری بود ک اونم شرکت کردم یه طلا دیگه اوردم و‌ یه خاطره قشنگ دیگه اینه که کاراته واقعا رشته پر طرفداری هستش و داوطلب این رشته زیاده و انتخابی تیم ملی واقعا خیلی خیلی سخته چندین دور کاتا زدن تا به فینال رسیدن و کسب مدال و‌ وقتی انتخابی تیم ملی بزرگسالان تو سنندج برگزار شد و تونسیم در‌کاتای تیمی به سکو بریم و جز سه نفر اول بشیم خداروشکر قشنگ ترین خاطره ورزشیم هستش چون کار سختی بود ک تونسیم انجامش بدیم. 

    تلخ ترین رویداد ورزشی که تاکنون در ورزش حرفه ای داشتید!؟

    تلخ ترین خاطره ورزشیم زمانی بود ک اولین بار میخواسم اعزام بشم برا مسابقات کشوری از طرف باشگاه خودمون من تنها ورزشکاری بودم که ثبت نام کردم به همراه مامانم با یه تیم دیگه از زنجان رفتیم به مسابقات که همدان برگزار میشد و خب نتونسم اونجا مقام بیارم سن کمی داشتم بدون تجربه بودم و دوست داشتم ک با مدال برگردم و نشد.

    از اهداف و برنامه های آتی شما در آینده بفرمایید ؟

    هدفی ک میشه گف الان دارم اینه با برنامه ریزی دقیق هر روزمو بگذرونم منظم تمرین کنم و سعی کنم هر‌روز بهتر از دیروز باشم و انشاالله با توکل و به لطف خدا همه ورزشکارا به هدفاشون برسن منم بینشون

    از دوران لژیونر شدنتون در کشور عمان بفرمایید!؟

    خب من اولین بانوی کاراته کار زنجانی هستم که به صورت رسمی از طرف کشور عمان اکادمی بین المللی مسقط دعوت شدم در اردو های تمرینی و تونسم مدال طلای مسابقات اسیایی که به صورت مجازی در کشور هند برگزار شد رو کسب کنم.

    برنامه های حال حاضر خودتون بگید مشغول به چه فعالیتهای هستید؟

    برنامه فعلی این که هر روز تمرین دارم و با برنامه ریزی دقیق تمرین ها و کلاس های مربیگری در رشته فیتنس و فانکشنال در باشگاه برتر استان باشگاه دنیای سلامت همکاری میکنم رو به خوبی پیش ببرم.

    به نظر شما رسانه ها چه نقش و تاثیری میتوانند به مباحث پیشرفت در ورزش بخصوص در رشته ورزشی شما میتوانند داشته باشند؟

    رسانه های ورزشی خب خیلی مهمه یکی از زیر مجموعه های ورزش هستش و در‌ روند پیشرفت ورزشکار خیلی مهمه پوشش خبری مناسب و حمایت کردن باعث پیشرفت و انگیزه ورزشکار و باعث میشه سطح شهر و کشور بالا تر بره. 

    نقش و حضور اسپانسر های تیمی و شخصی برای حمایت از ورزش و ورزشکاران حرفه ای و صاحب نام چقدر می‌تواند تاثیر گذار باشد برای پیشرفت هرچه بیشتر ؟

    قطعا وقتی حمایت رسانه ها باشه برای دیده شدن ورزشکار عملکرد ان بهتر هستش و رسانه ها میتونن کمک کننده باشه برای صحبت های ورزشکاران و قهرمانانی که در شرایط سخت میجنگن و میخوان ک حامی داشته باشن. برای ورزشکاری که به طور حرفه ای کار میکنه و دغدغه های زیادی داره برای تمرین ،اعزام ، هزینه های جانبی و با تمام اینها با تمام وجود میخواد ک نتیجه عالی رو‌بدست بیاره و‌میجنگه برای هدفا هاش داشتن اسپانسر قطعا باعث انگیزه زیاااد و حس قوی بودن بهش میده.

    در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید ؟

    در‌ پایان ممنونم از شما بابت پیگیری و حمایتتون امیدوارم همیشه سلامت باشید بدرخشین، اول از همه خداروشکر میکنم بابت همه چیز و میخوام از تمام کسایی که همراهم هستن پشتم هستن به خصوص خانوادم پدرم مادرم و برادرم که همیشه به فکر پیشرفت من هستن و هر روز پدرم جویای باشگاه و‌ تمرین های من هستن و دوست قهرمانی که بهم انرژی میده ک خیلی قوی ادامه بدم و یکی از اتفاقای قشنگ ۱۴۰۲ میشه گف اسپانسری هستش ک دارم و یک دنیا ممنونم ازشون حامی و پشتیبانم هستن و‌ مربی خوبی ک داشتم خانم محرمی، انشاالله امسال سال عالی باشه برای همه و بنده. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *