×
آخرین اخبار

مفاخر، مشاهیر و نخبگان رکن اصلی هویت شهری هستند

  • کد نوشته: 203297
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۲
  • 23 بازدید
  • مفاخر، مشاهیر و نخبگان رکن اصلی هویت شهری هستند نامگذاری معابر به نام مشاهیر و اهل علم موجب زنده ماندن یاد آنان در جامعه می شود استفاده از اسامی مشاهیر، مفاخر و بزرگان علم و فقاهت در نامگذاری معابر و میادین ارج گذاری بر شخصیت علمی و معنوی آنان است. نامگذاری معابر و خیابان‌های کهن […]

    مفاخر، مشاهیر و نخبگان رکن اصلی هویت شهری هستند

    نامگذاری معابر به نام مشاهیر و اهل علم موجب زنده ماندن یاد آنان در جامعه می شود

    استفاده از اسامی مشاهیر، مفاخر و بزرگان علم و فقاهت در نامگذاری معابر و میادین ارج گذاری بر شخصیت علمی و معنوی آنان است.

    نامگذاری معابر و خیابان‌های کهن شهر شوشتر به اسم بزرگان و مشاهیر اقدام بسیار مثبت و پسندیده ای است و می تواند نوعی تجلیل از مقام و جایگاه این افراد بوده و جامعه را نسبت به گذشته پرافتخارکهن شهر شوشتر آگاه تر کند.

    یک مورد از این بی مهری‌ها نسبت به افلاطون کهن شهر شوشتر حکیم حاج ملاعلی حکیم شوشتری ( واقف مسجد ابولی کهن شهر شوشتر ) که در سالهای اخیر اتفاق افتاده است، و آن عدم توجه به مقام رفیع این حکیم بزرگ می باشد که شاگردانی همچون آخرین حکیم شوشتر میرزا حاج غلامحسین موحد داسته است که متاسفانه تا کنون نام هیچ معبر و یا خیابان و مکانی به اسم ایشان ثبت نشده بود .

    کهن شهر شوشتر دارای تاریخ، قدمت و فرهنگ غنی در حوزه‌های مختلف بوده و مفاخر و مشاهیر نامی در این شهر زندگی می‌کردند، اما متأسفانه آنگونه که باید به معرفی آنها پرداخته نشده است.

    حاج ملاعلی حکیم شوشتری یکی از علمای تراز اول عالم طبابت می‌باشد که خدمات علمی بسیاری به مردم ایران ارائه داده است و بر همه ما فرض است تا مقام علمی و معرفتی حکیم حاج ملاعلی حکیم شوشتری را که مورد عنایت خاص امام زمان(عج) بودند را به مردم به ویژه جوانان معرفی کنیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نویسنده: محمدباقرعباسی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل